Skip to main content

Ook hier ervaren wij problemen met onze wifi versterkers. Ik krijg ze niet meer aan de gang.

Ik heb alle stappen al uitgevoerd maar niks lijkt te helpen. De wifi is via de experia box zo ontzettend traag maar ik krijg de wifi versterkers dus niet meer aan de gang.

Wij kan mij helpen:

Ik heb de zwarte wifi versterker en de experia box nr 12

Ik heb alles op nieuw geïnstalleerd 

Ook al een herstart gedaan

Maar niks lijkt te helpen.

Ik ben er ontzettend klaar mee en dan heb ik het nog niet eens over mijn 2 puberende kinderen. 

Groet marina 

Wat bedoel je precies met niet meer aan de gang en welke led lampen branden en zijn het de ronde superwifi2 punten en hoeveel heb je er precies & en doen alle wifi punten het niet? 


@Cuppuccino

De lampjes van de wifiversterkers blijven rood branden. Dan gaan ze weer groen knipperen dit duurt dan even en springt hij weer op rood. Ik heb dan of geen verbinding of super traag. 

Wij hebben 2 wifi versterkers maar ik kreeg toen het nog werkte maar 1 wifi versterker aan de gang maar sinds een week of 2 doet deze dus ook niks meer. Ik heb nu weer wifi via de experia box maar deze ook zeer traag en valt veel uit.

Ook geeft de app aan dat de versterker dichter bij de experia box moet staan maar hij staat nog geen meter van de box af. Als ik een wifi versterker in de woonkamer zet dan geeft hij dit ook aan. Dit is dan 3 meter van de box af. 

Het zijn de zwarte ronde wifi versterkers van kpn zelf

 

 


Waar heb je het modem staan en waar staan de wifipunten?


@Joep1965 

De modem staat in de meterkast.

De wifipunten staan in een stopcontact 50 cm van de modem.

Dan doet tie het nog niet.

 Toen de wifi punt het nog wel deed stond deze 5 meter van de modem

 


Heb jij dit soort dingen in huis?

 


Verbind wifi versterker met het modem met een internet kabel (in gele lan poort) dan stekker van het wifi punt in stopcontact dan laten draaien tot groene led lamp blijft branden dan 10 min laten draaien dan internet kabel los koppelen 


Hoi @Wesselink46 en welkom hier op ons forum!

Wat is op dit moment de stand van zaken?

 

Verbind wifi versterker met het modem met een internet kabel (in gele lan poort) dan stekker van het wifi punt in stopcontact dan laten draaien tot groene led lamp blijft branden dan 10 min laten draaien dan internet kabel los koppelen 

Heb je het al geprobeerd op de manier zoals @Cappuccino2 hier beschrijft?


Heb jij dit soort dingen in huis?

 

En hier ben ik ook wel benieuwd naar @Wesselink46!


Heb jij dit soort dingen in huis?

 

Nee deze heb ik niet in huis. Maar deze moeten toch bedraad aangesloten worden?

 


Hoi @Wesselink46 en welkom hier op ons forum!

Wat is op dit moment de stand van zaken?

 

Verbind wifi versterker met het modem met een internet kabel (in gele lan poort) dan stekker van het wifi punt in stopcontact dan laten draaien tot groene led lamp blijft branden dan 10 min laten draaien dan internet kabel los koppelen 

Heb je het al geprobeerd op de manier zoals @Cappuccino2 hier beschrijft?

Ja dat heb ik idd geprobeerd. Zelf als ik hem langer aan de modem laat hangen via een internet kabel. Hij gaat dan eerst groen knipperen dan oranje en dan weer groen en dan op rood. En daar blijft hij dan opbranden. En geen internet verbinding'.

 


Reset het Wifi punt naar fabrieks instellingen dan de stappen herhalen die ik eerder beschreef 


@Wesselink46 probeer het idd nog eens met het advies van Cappuccino2, herinstalleren bekabeld een tijd laten staan. Als je ze dan draadloos plaatst kan dat echt ook een tijdje duren voordat ze goed connecten met de box V12. Ze zullen een aantal keren rood/groen enz gaan knipperen en zoeken naar de beste verbinding. Gisteren nog bij een klant ervaren. reken op minimaal een minuut of 10.. ga koffie drinken of een boek lezen oid in die tussentijd 😛 is mijn advies. 


...


@Wesselink46 probeer het idd nog eens met het advies van Cappuccino2, herinstalleren bekabeld een tijd laten staan. Als je ze dan draadloos plaatst kan dat echt ook een tijdje duren voordat ze goed connecten met de box V12. Ze zullen een aantal keren rood/groen enz gaan knipperen en zoeken naar de beste verbinding. Gisteren nog bij een klant ervaren. reken op minimaal een minuut of 10.. ga koffie drinken of een boek lezen oid in die tussentijd 😛 is mijn advies. 

Dit heb ik al geprobeerd maar ook dit werkt helaas niet. Ik heb de versterkers de hele middag aangesloten gehad maar niks helpt.  Ook heb ik de versterkers her geïnstalleerd maar ook dat hielp niks. 

 


Reset het Wifi punt naar fabrieks instellingen dan de stappen herhalen die ik eerder beschreef 

Heb ik ook al geprobeert maar helemaal niks. 

 


@Wesselink46 ok jammer man, dan eventueel overwegen om iemand te laten komen kijken waarom dit niet lukt. Hopelijk kan men het dan voor je werkend krijgen..


Maak anders een foto van de situatie van al je Wifi punten waar ze momenteel staan en waar het modem staat want het lijkt me zeer sterk dat geen enkele van de aangedragen oplossingen niet zou werken en graag een screenshot van je wifi instellingen

En graag de exacte afstand tussen de Wifi punten onderling en ten opzichte van de modem en alle mogelijke obstakels daartussen en plaats de Wifi punten niet naast op of onder andere Elektronische apparatuur of andere obstakels plaats ze vrij en zichtbaar vanuit de hele kamer en dit geldt ook voor de modem als deze niet in de meterkast staat waar ik aan neem dat de monteur hem op een geschikte plaats heeft gezet


@Joep1965

De modem staat in de meterkast.

De wifipunten staan in een stopcontact 50 cm van de modem.

Dan doet tie het nog niet.

 Toen de wifi punt het nog wel deed stond deze 5 meter van de modem

 

Hallo @Wesselink46, 

Een modem in de meterkast is gewoon niet handig, want dat is meestal niet een centrale plek in een  huis. Bij mij thuis staat het modem op de eerste verdieping en dat is precies in het midden van het huis. (We hebben de glasvezelkabel laten doortrekken naar de eerste verdieping) 

Ik ga er vanuit dat je SuperWifi hebt. Ik zou in eerste instantie even één SuperWifi-punt bedraad aansluiten en die dan net buiten de meterkast plaatsen. Misschien kun je ergens een langere kabel aanschaffen en het tweede SuperWifi-punt dan op een andere plaats in het huis te zetten. 

 


het modem in de meterkast is nooit ideaal maar met wifi punten in huis strategisch geplaats kan dat  redelijk worden opgelost en zoals zovaak anderen dat ook al hebben aangegeven als wifi punten ook nog eens bedraad met de modem zijn sluit dat al een hoop externe verstoringen uit zoniet alle mogelijke verstoringen zoals Noordzee hierboven al aangaf waar ik het helemaal mee eens ben


Een modem in de meterkast is gewoon niet handig, want dat is meestal niet een centrale plek in een  huis.

Voor WiFi niet. Voor kabels wel. Vanuit de meterkast gaan de kabels meestal het huis in naar alle kamers/verdiepingen. En als je toch aan de gang gaat met versterkers, dan kan het modem het beste in de meterkast staan.


Hoi @Wesselink46, 

Ben je nog verder gekomen met de laatste tips & adviezen die hier zijn gedeeld?


Hoi @Wesselink46, 

Ben je nog verder gekomen met de laatste tips & adviezen die hier zijn gedeeld?

Ik ga ze vandaag of morgen weer resetten en dan bekabeld aansluiten. Ik ga er eentje bekabeld in de gang beneden aansluiten en dan boven via een switchbox. En deze laat ik ook bekabeld er aan hangen. Kijken of dit een oplossing gaat bieden. Tenzij je zegt dat het dit niet gaat werken natuurlijk dan moet er maar een kpn monteur komen want dan weet ik het ook niet meer wat ik nog meer kan doen want draadloos gaat hier niet werken. Tenminste ik krijg ze niet werkend.

 


Goedemorgen @Wesselink46, dat zou op die manier gewoon moeten kunnen hoor! Ben in ieder geval heel erg benieuwd naar je bevindingen :) 


@Joep1965

De modem staat in de meterkast.

De wifipunten staan in een stopcontact 50 cm van de modem.

Dan doet tie het nog niet.

 Toen de wifi punt het nog wel deed stond deze 5 meter van de modem

 

Hallo @Wesselink46, 

Een modem in de meterkast is gewoon niet handig, want dat is meestal niet een centrale plek in een  huis. Bij mij thuis staat het modem op de eerste verdieping en dat is precies in het midden van het huis. (We hebben de glasvezelkabel laten doortrekken naar de eerste verdieping) 

Ik ga er vanuit dat je SuperWifi hebt. Ik zou in eerste instantie even één SuperWifi-punt bedraad aansluiten en die dan net buiten de meterkast plaatsen. Misschien kun je ergens een langere kabel aanschaffen en het tweede SuperWifi-punt dan op een andere plaats in het huis te zetten. 

 

Hoi @Wesselink46, 

Ben je nog verder gekomen met de laatste tips & adviezen die hier zijn gedeeld?

Ik ga ze vandaag of morgen weer resetten en dan bekabeld aansluiten. Ik ga er eentje bekabeld in de gang beneden aansluiten en dan boven via een switchbox. En deze laat ik ook bekabeld er aan hangen. Kijken of dit een oplossing gaat bieden. Tenzij je zegt dat het dit niet gaat werken natuurlijk dan moet er maar een kpn monteur komen want dan weet ik het ook niet meer wat ik nog meer kan doen want draadloos gaat hier niet werken. Tenminste ik krijg ze niet werkend.

 

@Wesselink46 

Is het op deze manier nu gelukt?Â