Skip to main content

Nadat je alllebei de SuperWifi-2 versterkers bedraad hebt geinitialiseerd via het Box12 modem, mag je ze dan beide draadloos plaatsen op de gunstigste lokaties in huis?

Of moet er altijd een van de twee versterkers bedraad verbonden blijven met het Box12 modem?
Het antwoord op die vraag is mij niet duidelijk in de SuperWifi-2 aansluiting.

Hallo @hgl005 , zie onderstaande link voor mogelijke oplossingen:

Succes.


Beste JanD,

Dank voor jouw reactie. Als ik de documentatie goed lees lijk ik er uit op te kunnen maken dat Modem Box12 zelf als Master Wifi punt fungeert (i.t.t. de Experiabox V10) en dat je dus ná de bedrade initialisatie van de twee SuperWifi-2 punten, deze beide draadloos kunt plaatsen op de beste plekken in je woning.

Deel jij dat inzicht ook zo?


Dat klopt, zorg er echter wel voor dat de wifipunten en de modem/router onderling binnen een straal van ongeveer 5 meter blijven voor een goede ontvangst (permanent groen lampje), als de verbinding slechter is/wordt, schakelt deze terug naar een langzamere stand en worden de lampjes permanent oranje.

De wifipunten bekabeld aansluiten is het meest optimaal, dat kan eventueel in cascade, dus:

modem<--->wifipunt#1<--->wifipunt#2

of beide wifipunten rechtstreeks op de router.

 

 


Dankjewel Jan,

Ik ga ze bestellen nu. Ik wilde dit eerst even checken nadat ik gisteren mijn modem Box12 heb geïnstalleerd na eerder de V10 te hebben gehad in combinatie met de  twee jaar geleden aangeschafte 2 (witte) Superwifi versterkers.

 

 


Dankjewel Jan,

Ik ga ze bestellen nu. Ik wilde dit eerst even checken nadat ik gisteren mijn modem Box12 heb geïnstalleerd na eerder de V10 te hebben gehad in combinatie met de  twee jaar geleden aangeschafte 2 (witte) Superwifi versterkers.

Die 2 witte SuperWiFi's zouden ook gewoon beide draadloos op de KPN Box moeten werken. Heeft u dat al geprobeerd? 


Ah, dat ga ik dat toch ook nog eerst proberen. Ik was in de veronderstelling dat bij de witte Superwifi's er altijd een verbonden moest blijven met het modem. Maar dan moet dat vooral de beperking zijn geweest die bepaald werd door het V10-modem ipv door de SuperWifi versterkers. En nu ik het me bedenk is dat ook logisch: omdat bij de V10 de wifi van het modem zelf natuurlijk werd uitgeschakeld. En nu dat bij de Box12 niet meer het geval is zal wat je hierboven zegt natuurlijk waar zijn. 

Dank voor die tip! Ik ga het proberen!


Dankjewel Jan,

Ik ga ze bestellen nu. Ik wilde dit eerst even checken nadat ik gisteren mijn modem Box12 heb geïnstalleerd na eerder de V10 te hebben gehad in combinatie met de  twee jaar geleden aangeschafte 2 (witte) Superwifi versterkers.

Die 2 witte SuperWiFi's zouden ook gewoon beide draadloos op de KPN Box moeten werken. Heeft u dat al geprobeerd? 

En dat kan ik bevestigen. Hier heb ik tweemaal een witte SuperWifi draadloos draaien op een Box 12. 
 

Maar let op: wel op de oude software van de Box 12. Er is nieuwe software beschikbaar, maar als die bij mijn Box 12 erop gezet zou worden, dan zou mijn SuperWifi 1 niet meer werken. 


Daar is dit over geschreven: 

 


Is niet met zekerheid te zeggen. We zijn voorzichtig met de algehele uitrol van de KPN Software en doen dit stapsgewijs. Afwachten is het enige advies dat we kunnen geven.

Op dit moment is de KPN Software ook nog niet beschikbaar voor SuperWifi 1 en Experia Wifi. Maak je dan ook gebruik van een of meer van deze, dan ben je sowieso nog niet aan de beurt. 


Gegroet iedereen.

 

Ik ben heel nieuw hier en had dezelfde vraag als hier boven.

Ik heb 4 SuiperWifi’s en een Box 12 modem.

Alles werkt goed draadloos alleen de eerste SuiperWifi (wit) moet bij mij bedraad blijven ,anders geen verbinding meer.

Hoe op te lossen of gewoon wachten tot nieuwe software op de kpn box komt?


Reageer