Skip to main content

moet je een superwifi 2 punt altijd met je modem verbinden of pakken ze het signaal van een ander superwifi punt ook op en kun je zo een “ketting” maken naar een plek ver weg van je modem? Dus dat een punt het signaal van een ander superwifi 2 punt boost ipv het modem signaal? 

SuperWiFi's kunnen ook aan elkaar koppelen. Maar een "ketting" maken valt meestal niet mee. Je kunt namelijk niet instellen welke SuperWiFi met welke moet koppelen. Dat bepalen ze zelf automatisch. En vaak doen ze wat anders dan dat je wil.

Dus... kabel leggen en die dingen gewoon allemaal bekabeld aansluiten werkt altijd nog het beste.


Hey Nick. 

 

Daar ben ik meestal ook fan van, maar dit betreft de garage waar geen kabel heen loopt. Dus vandaar dat ik dit als oplossing wil aanbieden maar hij lijkt niet echt goed te koppelen met een iets zwakker signaal. Ik dacht dat deze apparaten ook als versterkers fungeerden met de “mesh” technologie. Wellicht hebben we een extra unit nodig dan om toch deze “ketting” stabieler te maken? 


Hoe groter de afstand, hoe lager de snelheid. Zo werkt dat met WiFi. Een versterker versterkt wel het signaal. Maar de snelheid die verloren gaat door de afstand komt niet meer terug.


Yes, helaas is dat zo. Thx voor je antwoord! 👍🏻


Goedemorgen @Mr. Nail! Welkom op het forum. Ik zie dat Nick je van goed advies heeft voorzien.

Het klopt inderdaad dat je het eventuele extra SuperWifi-punt dan draadloos kan plaatsen. Echter klopt het dan wat Nick zegt en gaan zaken als afstand en de omgeving een rol spelen.

Kijk voor meer informatie ook een op onze kennisbank voor Wifi en Wifi Versterkers.


Reageer