Skip to main content

Kun je ook een superwifi punt de master maken? i.p.v. de box12 modem?

 

*admin: afgesplitst

Kun je ook een superwifi punt de master maken? i.p.v. de box12 modem?

Neen. Voor zover ik weet niet. Wat wilt u er mee bereiken?


mijn modem staat in de meterkast. mijn eerste wifi punt staat in de huiskamer en maakt een goede verbinding. mijn tweede wifi punt staat boven en geeft een oranje signaal. Ik zou dus graag het tweede punt laten verbinden met het eerste punt i.p.v. de master in de hoop dat ze het dan beide goed doen.

 


mijn modem staat in de meterkast. mijn eerste wifi punt staat in de huiskamer en maakt een goede verbinding. mijn tweede wifi punt staat boven en geeft een oranje signaal. Ik zou dus graag het tweede punt laten verbinden met het eerste punt i.p.v. de master in de hoop dat ze het dan beide goed doen.

Dat kan helaas niet. Dit probleem komt vaker voorbij. Het is wachten op een update zodat dit weer goed gaat functioneren. 


Thanx @Nick83. Dat is jammer. Had mijn modem in de woonkamer, maar maandag glasvezel gekregen en toen moest het modem naar de gangkast. Nu dus op de punten dat het goed werkt lekker snel internet, maar boven nu juist langzamer internet dan eerst. Dat kan toch niet de bedoeling zijn;-)

 


U heeft geen kabel naar de woonkamer? 


Nee, had een telefoonkabel daar maar nu met glasvezel heb ik daar geen aansluiting. Wel gevraagd aan KPN of ze dat wilde doen, maar daar vroegen ze dan 300 Euro voor. Vond dat ook niet echt netjes. Ze bieden glasvezel aan, maar binnen in huis zoek je het maar uit.


mijn modem staat in de meterkast. mijn eerste wifi punt staat in de huiskamer en maakt een goede verbinding. mijn tweede wifi punt staat boven en geeft een oranje signaal. Ik zou dus graag het tweede punt laten verbinden met het eerste punt i.p.v. de master in de hoop dat ze het dan beide goed doen.

Dat kan helaas niet. Dit probleem komt vaker voorbij. Het is wachten op een update zodat dit weer goed gaat functioneren. 

Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Weer wachten op een ? Update?

In een goed mesh netwerk zou het niet zo moeten zijn dat alle draadloos in de mesh opgenomen steunpunten afhankelijk zijn van de verst verwijderde master ! Slave zouden toch ook als brug moeten functioneren om een dekkend geheel van elkaar overlappende cirkels te  verkrijgen!

En ja, helaas maken glasnetwerk aanbieders zich er makkelijk van af door niet verder te gaan dan de meterkast.  Waar telefoon en  coax gebruikelijk tot in de woonkamer komen


Zo te zien is het opgelost. Zie nu in mijn network mapping: modem → superwifi1 → superwifi2.

i.p.v. modem → superwifi1, modem → superwifi2. Nu weer overal in huis prima internet:thumbsup_tone1:


Mijn network mapping is helaas weer terug naar hoe het was: modem → superwifi1, modem → superwifi2. Ik was juist zo blij dat dit opgelost was. Weet iemand hoe dat kan en hoe ik dat kan oplossen?