Skip to main content

Ik kan het niet vinden op dit forum dus daarom hier de vraag: communiceren de KPN Superwifi 2 punten alleen via wifi met elkaar of kunnen ze ook via ethernet communiceren als deze worden aangesloten?

Alvast bedankt!

Hallo @MarcoS88 ,

Kan ook via een ethernetkabel aan het modem worden verbonden. Dat werkt. 

Dat doe je ook eerste keer. Zodra het lampje groen brandt, ik een verbinding niet meer nodig en kun je het Super-Wifipunt zonder bekabeling gebruiken.  


Je kan ze ook allemaal bekabeld aansluiten, vooral handig als ze wat verder uit elkaar staan, dan hou je per punt toch de maximale snelheid.


Je kan ze ook allemaal bekabeld aansluiten, vooral handig als ze wat verder uit elkaar staan, dan hou je per punt toch de maximale snelheid.

Ah mooi want als ze over wifi met elkaar verbinden dan verlies je alsnog een hoop. Dus mooi dat ze over ethernet met elkaar communiceren en data uitwisselen


Je kan ze ook allemaal bekabeld aansluiten, vooral handig als ze wat verder uit elkaar staan, dan hou je per punt toch de maximale snelheid.

Ah mooi want als ze over wifi met elkaar verbinden dan verlies je alsnog een hoop. Dus mooi dat ze over ethernet met elkaar communiceren en data uitwisselen

Valt erg mee. Ik heb net een paar dagen terug een tweetal Superwifi-punten aangesloten en ik heb hier nu een dijk van een Wifi. Veel beter dan voorheen.  

Bekabeld aansluiten is niet nodig 


 

Bekabeld aansluiten is niet nodig 

In jouw huis misschien niet, maar jij woont misschien in een vrijstaand houten huis.Als je veel wifi netwerken in de buurt hebt en een betonnen huis hebt is bekabeld aansluiten eigenlijk wel een must.


Precies @martijn197108 

 

Ik weet hier een vrijstaand huis in de stad waar je het tussen 2 aangrenzende ruimtes al niet red tussen 2 punten, echte superdikke muren van gewapend beton.

Daar moest echt per ruimte waar ze WiFi wilde hebben een apart bedraad WiFi AP aangebracht worden.


Ze mogen neem ik aan ook via een switch aan de modem/router gekoppeld worden en nog steeds via ethernet data uitwisselen?


Ja klopt.


Precies @martijn197108 

 

Ik weet hier een vrijstaand huis in de stad waar je het tussen 2 aangrenzende ruimtes al niet red tussen 2 punten, echte superdikke muren van gewapend beton.

Daar moest echt per ruimte waar ze WiFi wilde hebben een apart bedraad WiFi AP aangebracht worden.

OK @martijn197108 en @GeSp ,

Ik woon niet in een houten huis, maar ik geloof jullie dat het per huis verschillend is.Â