Skip to main content

Kunnen mijn bestaande wifi extenders met kpn superwifi werken?

Misschien kun je er even bij vermelden welke "extenders" dat dan zijn? Anders moeten we gaan raden.

Welke merk en type is dat?

 

Waarschijnlijk werkt het niet samen, omdat de Superwifi’s met elkaar communiceren, niet met andere versterkers (los van de Experiawifi’s en Superwifi 1.0 van KPN)

 


Ok. Duidelijk.

Dankjewel👍


Kan ik de ssid naam van de 2e superwifi aanpassen, zodat ik niet alle op de bestaande extender aangesloten apparaten moet aanpassen?


Hoi @kanarietje, je Superwifi punten en experiabox hebben in principe allemaal dezelfde naam.
We hebben hier wel een handig artikel over:


Ja ok dat is duidelijk. Maar ik wil de bestaande wifi extenders vervangen door superwifi 2 extenders.

De bestaande extenders hebben een eigen ssid.

Dat wil ik op de SW2 extenders ook instellen.

Dat zal me ook wel lukken.

Maar dat wil ik doen voordat de  v10 wifi uit de lucht gaat.

Of kan ik de huidige v10 wifi gewoon nog handmatig aanzetten en ondertussen de SW2 extenders een eigen ssid geven?


De SW2 nemen de wifi instellingen (ook de naam) over van de v10.
Stel dus de wifi van de v10 in met de naam die je wilt voor de SW2 punten (krijgen dezelfde naam).
Hierna word de wifi van de v10 uitgeschakeld en zenden beide SW2 punten dezelfde wifi naam uit.
Dit word ook uitgelegd in de door Thomas genoemde link.


Dan de v10 wifi handmatig aanzetten, zodat de oude wifi extenders nog tijdelijk verbinding hebben en ik ondertussen de 2 superwifi slaves kan voorzien van de gewenste ssid.

Daarna handmatig de v10 wifi uit en de oude wifi extenders uitpluggen.


Een van de SW2 punten word de master (door de v10) en de andere SW2 word slave.


Ok. Dus 2 vd 3 nwe worden slaves.

Die 2 geef ik een andere ssid, zodat alle apparatuur van de oude extenders inloggen op de sw2 slaves als ik de v10 wifi handmatig uitzet.