Skip to main content

Half jaar lang bezig geweest met de wifi manager waar telkens het advies uit kwam om het modem + wifi punten  te herstarten.  Dit was bij een snelheid van ongeveer 20/30mbps via de wifi, na de herstart waren de snelheden wel weer enigzins op orde.   Dit was met 2 experia wifi punten.  

Bekabeld haalde ik wel de gewenste snelheid van minimaal 100mbps.  Sinds ik via de wifi manager niet aanmerking kwam voor een superwifi punt omdat die aangaf dat de snelheid in orde zou zijn, nu zelf 1 superiwifi punt aangeschaft om hiermee te testen.  Het draait nu zo een 2 weken zonder te hoeven her te starten en met minimaal een 100mbps snelheid meer dan de vorige wifi punten.  Nu dien ik een 2de wifi punt te hebben om eenzelfde dekking te realiseren, welke ook weer 100 euro is. 

 

Beste KPN, hoe is het mogelijk dat de wifi manager bij een snelheid van 1/3 van de vereiste snelheid zegt dat alles in orde is en dat er ook geen mogelijkheid wordt gegeven om dit te verbeteren?   In principe hebben wij de apparatuur van KPN in bruikleen en betalen wij elke maand  voor de correcte werking van de apparatuur en de diensten die daarmee verleend worden.  In mijn ervaring is het heel lastig om bij een klacht hier ook daadwerkelijk iets aan gedaan te krijgen.

 

 

De Experia WiFi's heeft u niet in bruikleen. Deze zijn uw eigendom.


Hoi @Ron30082023, welkom hier. 

De wifi kan dus sneller. Alleen kom je er niet uit met de wifi manager. 

Wifi is een signaal dat door de lucht gaat. Deze wil het liefst rechtdoor. Alles wat in de weg zit kan storen op het signaal en dus ervoor zorgen dat het minder wordt. Denk aan deuren, muren, waterleidingen etc. Veel wat in jouw woning zit. Hoe verder en hoe meer obstakels er in de weg zitten hoe langzamer en slechter de wifi wordt. 

Nu had je al Experia Wifi's. Deze heb je aangevuld met een SuperWifi of juist vervangen. Ik wil je altijd aanraden om deze bekabeld aan te sluiten op het modem. Moet met de Experia wifi's ook. Maar via de kabel krijgen ze altijd een beter signaal binnen. Want als ze via wifi aangesloten zijn en ze krijgen al een slecht signaal binnen, dan zullen ze deze ook weer verder verspreiden. 


Hoi Bart,  deze tests heb ik op een afstand van 3 a 4 meter van de experia wifi's gedaan met vrij zicht erop op.  Tevens waren deze bekabeld.  Nu zijn ze momenteel vervangen met 1 superwifi punt en toen de test op dezelfde plek gedaan, met vrij zicht en tot mijn verbazing was de snelheid minimaal 100 mb hoger. De wifi manager had bij zulke lage snelheden dit niet in orde.moeten vinden, aangezien hij ook de snelheid van het modem meet. Bekabeld met de laptop is er ook niets aan de hand, dan haal ik ook de snelheden met gemak. Kortom, al die tijd zat dus de bottle neck in de experia wifi kastjes. 


Hallo @Ron30082023 hadden de Experia-wifi's wel de laatste update?

Zie onderstaande link:

en