Skip to main content

Ik heb een vraag mijn KPN Super Wifi punt het led lampje brandt niet meer Groen maar Geel Oranje heeft vanmorgen nog groen gebrand nooit geen problem mee gehad heeft altijd groen gebrand hoe kan ik dat oplossen zie foto .

 

Dan kunt u toch hier het kanaal wijzigen? 

Ik vrees dat het niets uithaalt. Maar het kan wel.


@Roy74 

Ja klopt ik heb het nu gevonden ze staan alle twee het 2,4 GHZ-kanaal en het 5 GHZ -Kanaal op auto op welk kanaal adviseer jij het mij te zetten bij het 2,4 ghz kanaal heb je de optie 1 t/m 13 en het 5 ghz kanaal andere optie's of is het uitproberen . 


Bij de 2.4-band kiezen voor AUTO en kanaalbreedte 20 en bij de 5.0-band kiezen voor AUTO zonder….. en kanaalbreedte 20/40/80 aanhouden.

de tekst voor de ……. puntjes weet ik niet meer precies, maar ik bedoel te zeggen dat alleen de banden buiten de DFS-gebieden gekozen mogen worden, in de regel de kanalen 36 t.e.m. 48

DFS-kanalen zijn kanalen die ook gebruikt worden, door luchtvaart, defensie en weer-radars. @Johnnyboij 

WPS uitschakelen

 


Eens met @N.N. maar ik blijf zelf van de auto setting weg. Ik heb zelf een fixed kanaal gekozen (36) na analyse van de situatie hier.

Ik weet ook niet exact wat er bij die puntjes moet staan maar dat is de optie voor auto kanaalselectie zonder radar interferentie. Ik zou dus zelf gewoon een kanaal kiezen. Voor je probleem is met name de 5Ghz band van belang want daar gaat de communicatie tussen de 2 superwifi’s in eerste instantie gebruik van maken.

 


@Roy74 en @N.N. 

Dank je wel voor jullie inzet ik heb de wifi instellingen staan zoals @N.N. heeft vermeld maar zonder resultaat ik laat het zo maar wifi verbinding ik goed eigenlijk geen problemen mee dit topic kan gesloten worden .

 


Bedankt voor het melden. Je kunt straffeloos eens de kanalen wijzigen voor de 5Ghz band. Bandbreedte terugschroeven want de 80MHz band is niet perse nodig. Je kunt altijd terug…

 


Reageer