Skip to main content

Het klopt toch niet dat we een oranje lampje maar moeten accepteren?

Mijn beide boosters staan ruim binnen de 10 meter van het modem. Nóg dichterbij zetten betekent eigenlijk dat de dekking ook minder zal worden??? Wat hebben deze boosters dan nog voor zin?

Ik kirjg ze ook niet meer op groen, terwijl dit tijdens de installatie mét monteur wel zo was! Al zet ik ze pal naast het modem???

 

Dat is niet het TOP wifi wat mij beloofd wordt….

 

Hoi @ljvandenberg, welkom! Kun je iets meer vertellen over welk modem en welke Wifipunten je hebt? Plus hoe en waar je ze hebt staan in huis. En of de Wifipunten bekabeld of draadloos verbonden zijn met je modem?

Al deze vragen helpen om te kunnen uitzoeken waarom je lampjes oranje branden. En wat er gedaan kan worden om ze weer groen te krijgen.


Hallo @ljvandenberg 10 meter is ook wel erg ver weg, gangbaar is de versterkers te plaatsen binnen een straal van ongeveer 5 meter als maximum van de modem.router

Oranje betekent gewoon een minder snelle verbinding omdat deze te ver weg staat van de zender (modem)


Dank JanD

 

Ze staan nu binnen 3 meter van het modem en ze blijven oranje. Dit soort versterkers is toch juist bedoeld om grotere afstanden te overbruggen?

 


Het oranje lampje betekent meestal dat het superwifi punt is verbonden via de 2.4 GHz, ipv 5 GHz. Ook kan het een storingsbron in huis zijn die het signaal verstoord.

 

Je kan proberen het superwifi punt te resetten en daarna even bekabeld aan te sluiten op je modem. Vervolgens weer op de oude plek neerzetten.


Dank JanD

 

Ze staan nu binnen 3 meter van het modem en ze blijven oranje. Dit soort versterkers is toch juist bedoeld om grotere afstanden te overbruggen?

 

Grotere afstanden is dus ongeveer 5meter maximaal, dat vind ik al een grote afstand voor wifi. @ljvandenberg 


Dank JanD

 

Ze staan nu binnen 3 meter van het modem en ze blijven oranje. Dit soort versterkers is toch juist bedoeld om grotere afstanden te overbruggen?

 

Grotere afstanden is dus ongeveer 5meter maximaal, dat vind ik al een grote afstand voor wifi. @ljvandenberg 

Het bereik van het wifi signaal is erg afhankelijk van het type woning en waar je het modem hebt geplaatst. Gewapend beton, dubbel of driedubbel glas, (veel) andere apparatuur op dezelfde wifi kanaal etc.

Ik merk vaak in de praktijk dat als ik 10 meter het modem sta, dat ik dan nog vaak tussen de 50 en 60 dBm wifi signaal meet. 

Bij nieuwbouw woningen is het een ander verhaal. Ook als het Superwifi punt op een andere verdieping aan de andere kant van het huis is geplaatst.


Veel fabrikanten van vertserkers en meshsystemen geven daarom als richtlijn aan: binnen een straal van 5 meter en en indien mogelijk versterker gericht naar de modem toe, een soort ‘straalverbinding’ dus @HKV 😎


Reageer