Skip to main content

Ik heb een Experia V10 met 3 extra super wifi 2 versterkers. 

Ik heb de eerste super wifi 2 versterker bekabeld aan de Experia box en die werkt prima. Hij neemt de wifi functie over en ik kan er op inloggen om een extra netwerk te maken.

Als ik de tweede super wifi aan de experiabox koppel wordt deze netjes groen en na het verzetten blijft deze groen.

Als ik de derde super wifi aan de experiabox koppel dan wordt deze ook groen. Na het verzetten springt hij echter op rood en spontaan mijn tweede super wifi versterker ook. Alleen de aan de experiabox gekoppelde super wifi versterker blijft groen.

Ik heb geprobeerd verbinding te maken visa WPS maar dat werkt niet, iemand een tip?

Moet ik de 2e en 3e versterker aan de experiabox koppelen voor installatie of wellicht aan de eerste versterker die de wifi functie heeft overgenomen?

Ze moeten sowieso allemaal een tijdje aan het modem hangen met een kabel.


@Stefan72 Heb je experia V10 of V10A?

Bij V10A kan je wifi van modem aan laten staan en de Superwifi2 na installatie verwijderen en elders plaatsen.

Bij V10 moet wifi van modem uit en de eerste Superwifi2 bekabeld laten staan. Andere Superwifi kunnen elders geplaats worden, ze zullen zich verbinden met de eerste Superwifi2 in plaats met V10


ik heb de 2e en 3e nu gereset en 15 minuten aan de V10 gehangen maar ze blijven nu continue op rood springen. Tot zover de plug and play ervaring.


Ik heb de V10 en de 1e versterker werkt prima en heeft de wifi functie ook over genomen. Het lukt niet om de overige 2 van rood af te krijgen.


@Stefan72 Wat gebeurt als je de andere 2 SW na reset niet bekabeld aan modem maar bekabeld aan de 2de LAN port van de eerste SW aansluiten?


Bekabeld worden ze groen, zowel via de modem als de 1e versterker. Als ik eenmaal de kabel verwijder schieten ze weer op rood. 


Hoi @Stefan72, welkom op onze community! Ik zie dat je al een eind op weg geholpen bent. Als het lampje op rood springt impliceert dit dat er niet genoeg bereik is op de plek waar je je superwifi punt hebt staan.

We hebben hier een paar handig artikelen over!

 


ik heb het probleem opgelost door alle drie de versterkers te resetten. De eerste werkte meteen prima bekabeld aan de modem.

 

De tweede werd groen bekabeld aan de modem en heb ik vervolgens ontkoppeld maar vlak naast de eerste versterker laten staan. Nu werd hij wederom groen en kon ik hem moeiteloos kon verzetten. Dito voor de derde versterker. 


Reageer