Skip to main content
Beantwoord

Lampje van SuperWifi punt oranje, zorgt voor problemen

  • 24 August 2024
  • 1 reactie
  • 28 keer bekeken

Op dit moment ervaar ik problemen met één van de twee SuperWifi-punten. Na een tijdje verandert het groene lampje in oranje, waarna meerdere apparaten geen verbinding meer kunnen maken met het wifi-netwerk. De apparaten geven dan aan dat het wifi-wachtwoord onjuist is.

Ik ben er vrij zeker van dat het probleem bij dit specifieke SuperWifi-punt ligt, omdat dit alleen gebeurt wanneer je je in het bereik van dit punt bevindt (het punt staat in de keuken). Wanneer je bijvoorbeeld in de serre of tuin bent, krijg je deze melding. Ook geeft de KPN TV+ box meerdere keren per dag aan dat er geen wifi-verbinding is. Vaak wordt de verbinding vrijwel direct hersteld, wat geen probleem is als je een streamingdienst gebruikt. Echter, als je gewoon tv kijkt, moet de KPN TV-app (het besturingssysteem van de box) opnieuw worden geladen.

Laatst heb ik het hele systeem (modem en wifi-punten) gereset, wat een avondje heeft geholpen. Daarna is er echter nog een ander probleem ontstaan: op zolder (mijn kamer) ervaar ik nu ook hetzelfde probleem, terwijl er op de eerste verdieping nog een wifi-punt staat. Ik ga ervan uit dat mijn telefoon daarmee zou moeten verbinden in plaats van met het punt in de keuken.

Hulp is welkom!

Hoi @ScottJ, welkom! Je hebt dus een modem, en dan een SuperWifi in de keuken en een op de eerste verdieping. En het SuperWifi punt in de keuken lijkt het probleem te zijn. Ik lees dat je de boel al gereset hebt. Jammer dat dit ook niet de oplossing bleek. Welk modem heb je?

Zou je eens de beide SuperWifi willen omwisselen? Ik ben benieuwd of het probleem dan blijft bestaan. En als dat zo is, of het probleempunt in de keuken blijft, of met de SuperWifi meeverhuist naar de verdieping. 


Reageer