Skip to main content

Goedemiddag heeft iemand voor mij de oplossing voor mijn WiFi versterkers van kpn de witte.

heb er 4 van staan regelmatig contact gehad met kon en zijn nu 1 voor 1 gereset half uur 1 voor 1 ook bedraad aangesloten geweest.

als ik ze alle 4 bij mijn router plaats zijn ze groen.

ga ik daarna verplaatsen naar de kamer waar ze horen te staan zijn de eerste 5 minuten groen maar veranderen ze allemaal in geel.

kan iemand mij vertellen hoe dat komt en wat de oplossing is dat ze groen blijven.

groet Mar Verburgh 

Hallo @Netflix meerdere Tv schermen dan staan ze te ver van de basis af en wordt de snelheid langzamer, vandaar het oranje lampje.

Plaats de versterkers niet meer dan 5 meter van elkaar af en zorg dat ze elkaar ‘zien’.

Nog beter is ze bekabeld aan de modem aan te sluiten, dat is het oranje lampje ook niet aan de orde.

 


Oké ga dit proberen.

vind het wel vreemd ik heb een kamer meer dan 15 meter dus ik moet om de 5 meter een WiFi versterker zetten dus dan heb ik 15 wifi versterkers nodig.

voor heel mijn huis.

gisteren medewerker gesproken die weer zei niet bekabeld aan sluiten.

ook weer vreemd iedereen zegt wat anders bij kpn.


vind het wel vreemd ik heb een kamer meer dan 15 meter dus ik moet om de 5 meter een WiFi versterker zetten dus dan heb ik 15 wifi versterkers nodig.

Hallo @Netflix meerdere Tv schermen dat is alleen nodig wanneer je de versterkers niet bekabeld gebruikt.

ook weer vreemd iedereen zegt wat anders bij kpn.

Ik ben niet van KPN, maar een mede forumlid, net als jij.

Als je de versterkers bekabeld aansluit aan het modem heb je geen signaalverlies en kan het draadloze signaal optimaal verspreid worden.

Als je de versterkers draadloos aansluit raak je een stukje overhead, lees snelheid, kwijt voor de draadloze communicatie tussen de diverse apparaten onderling.

Succes.

 

 

 


Oké ga dit proberen.

vind het wel vreemd ik heb een kamer meer dan 15 meter dus ik moet om de 5 meter een WiFi versterker zetten dus dan heb ik 15 wifi versterkers nodig.

En dat is dus niet realistisch. Het zal ook niet goed werken. Als u een groot huis heeft, dan is een goed bekabeld netwerk een must.

voor heel mijn huis.

gisteren medewerker gesproken die weer zei niet bekabeld aan sluiten.

ook weer vreemd iedereen zegt wat anders bij kpn.

Altijd bekabeld aansluiten als dat ook maar enigszins kan.


Probeer is een langere draad aan alleen de versterker die aan het modem is aangesloten, en speel een beetje met de afstand t o.v. de 3 draadloze anderen. Bij mij was dit de oplossing. 


Heb 3 bekabeld en 1 zonder eindelijk gelukt.

jammer dat de kpn medewerkers me dat niet hebben verteld.


@Netflix meerdere Tv schermen  Fijn dat het gelukt is. Het is, zoals je hierboven kunt lezen, soms even flink experimenteren met de locatie van de versterkers. 


Heb toch weer problemen.

maar ben er nu eindelijk achter had een verdeler tussen zitten en die veroorzaakt de storing nu 1 WiFi versterker bedraad bij de meter kast de rest draadloos.

nu werkt het wel het enige is nu als ik Apple TV wil gebruiken moet ik dat weer wel met een verdeler doen het kastje van de kpn heeft namelijk maar 1 aansluiting voor data.