Skip to main content

Goedemiddag allen,

Ik heb problemen met de Wifi verbinding van 1 specifieke Wifi Extender (1). Deze staat in de woonkamer. En het lijkt er ook op dat ik het met 1 specifiek apparaat heb, namelijk mijn laptop ( Stans Laptop).

Na enkele minuten valt de WIFI weg op mijn laptop. Als ik dan de wifi aan en uitschakel wil dit wel eens de wifi terugbrengen. 

Soms moet ik dit meerdere keren proberen om weer af en toe wifi te krijgen. Mijn mobiele telefoon of andere apparaten lijken geen probemen te hebben met deze extender. 

Met mijn laptop heb ik geen problemen als deze verbinding maakt met andere wifi punten (2 en 3 ) in huis . 2 staat op de 1e etage werkkamer. 3 staat op de 2e etage kinderkamer.

Kunnen jullie een reden verzinnen waarom deze laptop, specifiek met dit wifi punt problemen heeft?

In de bijlage heb ik de netwerk map toegevoegd. Mijn Laptop is een SUS TUF Gaming A15 FA507RC.

Mochten jullie andere info nodig hebben dan hoor ik het graag.

Hartstikke bedankt alvast

 

Met vriendelijke groeten,

Stanley

 

Hallo Stan, ik moet je eerlijk bekennen dat ik daar niet direct een voor de hand liggende verklaring voor heb. Wellicht gaat er toch iets mis in de selectie van het sterkste signaal door de laptop. Is dit een recent probleem of heeft het binnen de huidige opstelling nooit goed gewerkt? Je kan ook even een kijkje nemen op onze kennisbank voor Internet en Thuisnetwerk.


Dank. Ik denk ook dat ik het probleem bij de laptop zelf moet gaan zoeken. Het blijkt dat het vaker bij Asus Tuf voorkomt en heeft te maken met bepaalde netwerk drivers selectie tijdens updaten. 

Wat ik ook vreemd vind is dat ik af en toe verbinding heb(onbekabeld), maar dat hij het icoontje geeft dat ik netwerk verbinding heb. Ik heb dan ook daadwerkelijk internet. Grt


Ja dat is inderdaad vreemd. Misschien kun je nog even checken of er updates voor de laptop beschikbaar zijn bij Asus zelf? En dan specifiek de drivers voor de netwerkkaart.