Skip to main content

Hallo,

Ik ben ten einde raad. De laptop verbindt prima op het superwifipunt dat boven staat, maar beneden verbindt hij wel, maar vangt geen internet.

Dat hij het boven wel doet, laat me denken dat de laptop nieuw genoeg is om dit soort signaal te kunnen verwerken. Dat alle andere apparaten het vervolgens prima doen, laat me weer denken dat het toch aan de laptop moet liggen…

 

Het gaat om een HP ProBook 450 G8 ( met een "intel wi-fi 6 ax201 160mhz" netwerkkaart) met windows 10. Drivers zijn allen up to date. 

 

Benedenverdieping: 1x modem in meterkast, 1x superwifi bij televisie zo'n meter of 8 verderop. 

Bovenverdieping: 1x superwifi

 

Wat je zou kunnen proberen is om een extra wifi voor 2.4Ghz aan te maken en de laptop daarmee te verbinden ​​​​​


Wat je zou kunnen proberen is om een extra wifi voor 2.4Ghz aan te maken en de laptop daarmee te verbinden 

Heb ik al (voor de stofzuiger aan moeten maken) ... geeft het zelfde probleem.


Negeer mn vorig bericht bij nader inzien zal dat het waarschijnlijk niet zijn


Wat voor modem heb je en wat voor superwifi punten 


Wat voor modem heb je en wat voor superwifi punten 

 

Experia box 12b

En deze: 

 

 

 


 ondervind je problemen bij het verbinden met de box 12 of met het wifi punt beneden? 


 ondervind je problemen bij het verbinden met de box 12 of met het wifi punt beneden? 

Heb ik daar een keuze in? Alle punten vallen onder 1 ssid... Volgens het menu in het modem ben ik verbonden met het wifipunt. Is dit te omzeilen?


Enige wat ik kan bedenken is dat het met Wifi protocol te maken heeft maar de laptop is vrij nieuw en bovendien verbind het wel boven dus ik weet even niet waar de oorzaak gezocht moet worden 


Enige wat ik kan bedenken is dat het met Wifi protocol te maken heeft maar de laptop is vrij nieuw en bovendien verbind het wel boven dus ik weet even niet waar de oorzaak gezocht moet worden 

Helaas... Toch bedankt voor de poging


@Jossssss ik heb geen WiFi punten, maar heb je al wel eens alles naar fabrieksinstellingen gezet? Je laptop is het probleem niet lijkt mij. Heb je al eens geprobeerd om WiFi punt boven uit te zetten? Connect ie dan wel? 
 

ik weet zelf niet wat je config mogelijkheden zijn bij een WiFi punt, maar is het allemaal zelfde WPA encryptie? Kan je dit per punt veranderen? Kan je WiFi kanaal veranderen? 


Als er minimaal 1 superwifi bedraad staat aangesloten op het modem zet dan bij wijze van test eens de wifi van de v12 uit en draai een tijdje volledig en alleen op de superwifis om te zien of dit verschil maakt. 


Heren, bedankt... Wifi uitgezet van het modem en alles werkt weer!