Skip to main content

Hallo, wij hebben superwifi punten geïnstalleerd. Alles doet het behalve 1 laptop. Die geeft een heleboel netwerken weer,  maar niet die van ons. Als ik wireless op de experia v10 weer aanzet (met de knop op de router) dan ziet hij hem wel. Maar de superwifi punten zetten die na een bepaalde tijd weer uit.... Gevolg, geen wifi op die ene laptop. Via Google al gezocht en een lijst van 6 oplossingen tegengekomen. Niets werkt. Heeft iemand nog een idee??

Groetjes Martine

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Dan kan die laptop blijkbaar niet met wifi6 overweg, wat de Superwifi 2.0 nu uitstralen. De v10 heeft geen wifi6 dus dat kan kloppen.

Oplossing is of de drivers van  je netwerkkaart updaten. Als dat niet helpt zal wifi6 toch echt uit moeten. 

Inloggen in de Superwifi’s,  waarschijnlijk via 192.168.2.151

Dan de volgende wijzigingen doen voor de 2,4 en de 5ghz wifi.

2.4ghz:

802.11 van AX naar B+G+N te zetten

5ghz:

802.11 van AX naar A+N+AC te zetten


Hallo Dennis, 

Ik gok dat ik al een update op dde netwerkkaarten heb gedaan. Maar zal het nog eens proberen. Welke consequenties zijn er verder als ik de WiFi 6 uitschakel?

 


Hallo Dennis, 

Ik gok dat ik al een update op dde netwerkkaarten heb gedaan. Maar zal het nog eens proberen. Welke consequenties zijn er verder als ik de WiFi 6 uitschakel?

 

 

 

Merk je vrijwel niks van.

 


Bedankt! Ik ga met je tips aan de gang.