Skip to main content

Ik heb sinds dinsdag KPN glasvezel met een V12 en twee super wifi punten. Een is met kabel verbonden en de andere draadloos. Lampjes zijn groen. Bij het modem ongeveer 300Mbs up en download, op de gsm, maar bij een super wifi punt kom ik niet aan de 90. Modem is reeds een paar keer herstart, zonder verschil. Ik heb echter niet veel zin in een reset van het modem. Is er een andere oplossing?

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Heb je nog een oplossing weten te vinden? Wifi is en blijft een type radiosignaal wat onderhevig is aan factoren in jouw omgeving dus het blijft lastig om daar dan precies de vinger achter te krijgen. Hoe meet je die 300 Mbit dan, bekabeld? Je kunt altijd nog even onze kennisbank voor Wifi en Wifi versterkers doorspitten voor extra tips.


Heb je nog een oplossing weten te vinden? Wifi is en blijft een type radiosignaal wat onderhevig is aan factoren in jouw omgeving dus het blijft lastig om daar dan precies de vinger achter te krijgen. Hoe meet je die 300 Mbit dan, bekabeld? Je kunt altijd nog even onze kennisbank voor Wifi en Wifi versterkers doorspitten voor extra tips.

Als ik het zo lees op de gsm, dus dat zal niet bekabeld zijn. 

Als de SuperWifi en de Box12 in hetzelfde huis staan zijn de omgevingsfactoren vrijwel gelijk. 

Wat zijn de maximale wifi snelheden van de Box12 en de SuperWifi punten? 


Volgens mijn abonnement heb ik 1Gb up/down. De V12 en de twee super wifi punten moeten dit aankunnen. De laptop is rechtstreeks met een Cat6 kabel op de V12 aangesloten en daar heb ik ongeveer 700Mb download en 900 Mb upload. Als ik de laptop echter via wifi laat werken, dan haal ik daar nog geen 10% van, terwijl hij op 3m van het bekabelde superwifi punt staat. 

Via een app, om wifi netwerken te detecteren, zie ik mijn netwerk en word een upload snelheid van 440Mb aangegeven. De download switcht echter tussen 430 en 6 Mb. Het netwerk(bij de superwifi punten)schakelt blijkbaar constant tussen de 5 GHz en de 2.4Ghz band. Volgens de network map krijgen beide superwifi punten 1Gb aangeboden dus, daar ligt het niet aan. Nu ben ik dus even ten einde raad.


Als ik de laptop echter via wifi laat werken, dan haal ik daar nog geen 10% van, terwijl hij op 3m van het bekabelde superwifi punt staat. 

Als u de laptop bekabeld aansluit op de 2de poort van de SuperWiFi haalt u wel voldoende snelheid?Â