Skip to main content

Is er een mogelijkheid om bij mesh WiFi ap 5 ghz en 2.4 ghz in en uit te schakelen

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Welk modem en/of wifi versterkers heb je?


Hoi Joep, modem is niet belangrijk…het gaat om  de mesh WiFi van KPN …die pannenkoeken van kpn…oftewel hun super WiFi… staat verder niks op..


Sinds de update staat er een extra wifi netwerk op waar je dat mee kan doen. Dit netwerk staat standaard uit. Je kan het dus aanzetten en er mee doen wat jij voor ogen hebt.


Hoi Joep dank je ik had dit ook gezien dat je extra 2.4 en/of 5 ghz WiFi netwerken kan aan- en uitzetten…. Ik heb ondertussen meer gelezen en begrepen dat om de hoge snelheden te halen de WiFi pannenkoeken onderling op 5 ghz communiceren… Het probleem bij mij is dat ik ontzettende hoofdpijn krijg van deze mesh WiFi.. op 2.4 ghz had ik nergens last van …..als ik de stekkers eruit trek heb ik nergens meer last van….. ik ben eigenlijk ook benieuwd met wat voor een vermogen die dingen uitzenden..vind dat ze best warm worden…


Als u hoofdpijn krijgt van 5 Ghz, zet dan de SuperWiFi's gelijk maar op marktplaats. Maar er is niets op in te stellen. Althans niets waarmee ze dan geen 5 Ghz uit zouden zenden.


Om je vraag te beantwoorden van het zendvermogen.

Deze is bij vrijwel alle consumenten apparatuur waar de SuperWiFi onder vallen gelijk en dit is in ieder geval minder of precies 100Mw, Tegenwoordig zie je vaak dat ze dichter op deze grens zitten dan in het verleden. 

Regeling gebruik van frequentieruimte zonder vergunning en zonder meldingsplicht 2015

 


Hoi @Mesh wifi . Welkom op het forum.

Het probleem bij mij is dat ik ontzettende hoofdpijn krijg van deze mesh WiFi.. op 2.4 ghz had ik nergens last van …..als ik de stekkers eruit trek heb ik nergens meer last van….. ik ben eigenlijk ook benieuwd met wat voor een vermogen die dingen uitzenden..vind dat ze best warm worden…

Ik kan dit op twee manieren lezen. Krijg je er figuurlijk hoofdpijn van omdat je apparaten niet goed verbinden? Of letterlijk hoofdpijn?

 


Het heeft in ieder geval met 5 ghz te maken en idd misschien het vermogen wat gebruikt wordt.… helaas is dit niet te testen is en/of het vermogen is terug te draaien…voorlopig heb ik nu alles uit staan en ben ik terug naar 2.4 ghz… 


...dit is in ieder geval minder of precies 100Mw, ...

@LaurensZalm, Ik hoop dat je 100mW bedoelt i.p.v. 100Mw. :wink:


...dit is in ieder geval minder of precies 100Mw, ...

@LaurensZalm, Ik hoop dat je 100mW bedoelt i.p.v. 100Mw. :wink:

mW idd Mega is een beetje te..