Skip to main content

Ik heb mijn abonnement vernieuwd. V10 met eigen netgear orbi mesh systeem vervangen door de V12 met twee superwifi2 ap’s

nu heb ik beide sw2 bedraad aangesloten.

wifi alle systemen werkt 

V12 wifi knippert groen beide sw branden groen.

locatie V12 meterkast

sw2 1 1everdieping 

sw2 2 2everdieping.

als ik mij verplaats schakelt de verbinding niet over naar de snelste/meest stabiele verbinding.

ik kan dit op het modem uitlezen.

de enige manier om over te schakelen op de beste ap voor de plek waar ik mij in huis bevindt,

is het netwerk vergeten, en vervolgens weer koppelen.

dit is niet wat een mesh systeem zou moeten doen.

Ps mijn oude netgearorbi rbk+rbs50 voldeden veel en veel beter.

waarom ik over ben op de V12 +2sw2 is dat deze wifi6 ondersteunen.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

 

Ps daarnaast werkt refreshen in het modem niet (om te kijken of de verbinding naar een andere node overschakelt.

dit doe ik nu door in mijn modem van clientlist naar een andere toepassing te gaan en vervolgens weer terug.

pook heb ik heel lang lopen tobbenomdat ik via mijn laptop niet in het modem kwam bleek te maken te hebben met mijn browser Edge. Gebruik nu Firefox kortom een hoop gedoe en weinig plezier tot nu toe

 

ik hoop dat jullie mij echt kunnen Helpen.

Frank van Leuven.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

U ziet het in het modem... maar heeft u er ook daadwerkelijk last van?

En technisch gezien is dit geen mesh probleem. Dit is fast roaming wat niet zou werken. Maar ik vermoed dat het gewoon een weergave probleem is. Ik denk dat de informatie in het modem gewoon niet real time bijgehouden word.


Hoeveel tijd geef je een mobiel apparaat om over te schakelen?

Wat is de veldsterkte (dBm) van de wifi toegangspunten op de plek waar je verwacht dat het mobiele apparaat overschakelt. Mijn vermoeden is dat die veldsterkte van het wifi toegangspunt waarmee je verbonden bent nog te hoog is en de fast/smart roaming functionaliteit dus nog geen reden ziet om te switchen.

Overigens is het automatisch overschakelen geen specifieke mesh functionaliteit. Ook de betere "gewone" wifi toegangspunten hebben deze fast/smart roaming functionaliteit.


@Frankvl59 

Om fast roaming te gebruiken moet ook de cliënt het ondersteunen, welk telefoon heb je?


Beste Nick WJB en TDN

ik geef mijn oppofindx5 Pro alle tijd. Als ik de tuin in ga wordt het signaal zo zwak dat de telefoon overschakelt naar 5g . Was gekoppeld aan modem Als ik mijn KPN netwerk vergeet en vervolgens weer koppel heb ik redelijk ontvangst via swf2 -78db en een download van>100mbit

Om uit te sluiten dat het mijn telefoon is die het probleem veroorzaakt ga ik vandaag de test herhalen met een Samsung S23+ en een hpspectre pro.

dank voor jullie tips

frank


@Frankvl59 De Samsung S23+ ondersteunt fast roaming. De Oppo Findx Pro en HP Spectre Pro niet


Beste TDN,

dank voor je antwoord.

ik zocht het probleem in de experia box ben zelfs van plan een fritzbox 4060 of 5590 met repeater 6000 aan te schaffen.

maar als het probleem bij mijn apparatuur zit is dat niet de oplossing. Mogelijk wel sterkere wifi,

 


@Frankvl59 https://docs.samsungknox.com/admin/knox-platform-for-enterprise/kbas/kba-115013403768/

Hier kan je meer lezen over wifi management en de lijst van samsung telefoons. Tenminste moet het apparaat 802.11r ondersteunen, beter alle 3 802.11r, 802.11k en 802.11v


ik zou die orbi’s weer gaan gebruiken, wifi 6 heb je volgens mij niet zoveel extra aan in een gewone woonhuis situatie