Skip to main content

Goedenavond,

Sinds een aantal weken heb ik problemen met het KPN superwifi punt. Het lijkt erop dat ik geen verbinding met de gameservers van een spelletje kan krijgen. Als ik de KPN superwifi punt uitschakel krijg ik wel verbinding maken met de gameservers, ik heb al geprobeerd om de KPN superwifi punt te resetten maar tevergeefs. Sporadisch krijg ik wel verbinding met de gameservers via de KPN superwifi punt. 

 

Iemand enig idee? 

Zie screenshot.

 

Hoi @RaZeRwc3 . Welkom op het forum.

Game jij via wifi of met een kabel? (ik wil ten eerste ALTIJD een kabel aanraden. Gamen via wifi is vragen om moeilijkheden)

Maar als het niet anders kan. Welke superwifi hebben we het over?  de witte ronde? Of de zwarte? En wat voor experiabox heb je thuis staan?


Hoi @RaZeRwc3 . Welkom op het forum.

Game jij via wifi of met een kabel? (ik wil ten eerste ALTIJD een kabel aanraden. Gamen via wifi is vragen om moeilijkheden)

Maar als het niet anders kan. Welke superwifi hebben we het over?  de witte ronde? Of de zwarte? En wat voor experiabox heb je thuis staan?

Hoi Erwin,

 

Allereerst, bedankt voor je reactie.

Ik game helaas via de WiFi omdat dit bij mij thuis niet anders kan, ik snap dat kabel het meest optimale is maar dat gaat helaas niet. Voorheen nooit problemen gehad met Wifi overigens.

 

Ik heb de zwarte super wifi punt. De Experia Box die ik heb is de V10.


We hebben een uitgebreide kennisbank over superwifi

 

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

 

Wat ik in zo'n situatie zou doen is denk ik een apart wifinetwerk maken (staat uitgelegd in de kennisbank).  Speciaal voor jouw gamebehoefte. 

En als zo'n superwifi in dezelfde ruimte staat als waar jij zit te gamen dan zou ik die op 5Ghz proberen te zetten. 

 


We hebben een uitgebreide kennisbank over superwifi

 

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

 

Wat ik in zo'n situatie zou doen is denk ik een apart wifinetwerk maken (staat uitgelegd in de kennisbank).  Speciaal voor jouw gamebehoefte. 

En als zo'n superwifi in dezelfde ruimte staat als waar jij zit te gamen dan zou ik die op 5Ghz proberen te zetten. 

 

Dank, ik zal vanavond eens proberen om via de SuperWifi een apart netwerk te maken, via de V10 heb ik expres al een apart 5GHz netwerk gemaakt. 


We hebben een uitgebreide kennisbank over superwifi

 

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

 

Wat ik in zo'n situatie zou doen is denk ik een apart wifinetwerk maken (staat uitgelegd in de kennisbank).  Speciaal voor jouw gamebehoefte. 

En als zo'n superwifi in dezelfde ruimte staat als waar jij zit te gamen dan zou ik die op 5Ghz proberen te zetten. 

 

Hmm, ik heb mijn extra wifi hernoemd naar iets anders en nu connect mijn laptop direct naar de Experia Box (ik heb trouwens toch de 12) i.p.v. het SuperWifi punt. Deze ‘’workaround’’ werkt dus, echter lost het niet het probleem op, als ik nu connect naar het ‘’normale'’ wifi kanaal van de Experia Box plaatst ie mijn laptop toch weer bij het Super Wifi punt en krijg ik weer geen verbinding.

In de instellingen van het Super Wifi punt zelf kom ik niet, er word een connectie gemaakt maar hij verwijst mij dan meteen door naar mijnmodem.kpn (kom dus direct in de Experia Box zelf uit) in plaats van het Super Wifi punt.

Enig idee wat nog zou kunnen werken?


Oh, een box12.  Dat verandert alles. Die maakt deel uit van de mesh.   En dan zou apparaat dus automatisch moeten verbinden met de meest stabiele bron.  Vaak dus de dichtstbijzijnde EW.   

Welke lampjes branden er eigenlijk op jouw Superwifi's?  (welke kleur?) En staat die SW ook in dezelfde kamer als jouw console?


Oh, een box12.  Dat verandert alles. Die maakt deel uit van de mesh.   En dan zou apparaat dus automatisch moeten verbinden met de meest stabiele bron.  Vaak dus de dichtstbijzijnde EW.   

Welke lampjes branden er eigenlijk op jouw Superwifi's?  (welke kleur?) En staat die SW ook in dezelfde kamer als jouw console?

Ah, mijn SW brand altijd groen, ik kan hem niet betrappen dat het een andere kleur word.
SW staat 1 kamer boven mij waar de laptop staat.

De Experia Box staat in de meterkast, het zal hemelsbreed ongeveer dezelfde afstand zijn.


We hebben een uitgebreide kennisbank over superwifi

 

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

 

Wat ik in zo'n situatie zou doen is denk ik een apart wifinetwerk maken (staat uitgelegd in de kennisbank).  Speciaal voor jouw gamebehoefte. 

En als zo'n superwifi in dezelfde ruimte staat als waar jij zit te gamen dan zou ik die op 5Ghz proberen te zetten. 

 

Hmm, ik heb mijn extra wifi hernoemd naar iets anders en nu connect mijn laptop direct naar de Experia Box (ik heb trouwens toch de 12) i.p.v. het SuperWifi punt. Deze ‘’workaround’’ werkt dus, echter lost het niet het probleem op, als ik nu connect naar het ‘’normale'’ wifi kanaal van de Experia Box plaatst ie mijn laptop toch weer bij het Super Wifi punt en krijg ik weer geen verbinding.

In de instellingen van het Super Wifi punt zelf kom ik niet, er word een connectie gemaakt maar hij verwijst mij dan meteen door naar mijnmodem.kpn (kom dus direct in de Experia Box zelf uit) in plaats van het Super Wifi punt.

Enig idee wat nog zou kunnen werken?

Alles zou ook ‘centraal’ vanuit de webinterface van de box12 geregeld moeten kunnen worden.  Dat extra netwerk dat je hebt aangemaakt. Heb je die 2,4 of 5GHZ gemaakt? 


We hebben een uitgebreide kennisbank over superwifi

 

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

 

Wat ik in zo'n situatie zou doen is denk ik een apart wifinetwerk maken (staat uitgelegd in de kennisbank).  Speciaal voor jouw gamebehoefte. 

En als zo'n superwifi in dezelfde ruimte staat als waar jij zit te gamen dan zou ik die op 5Ghz proberen te zetten. 

 

Hmm, ik heb mijn extra wifi hernoemd naar iets anders en nu connect mijn laptop direct naar de Experia Box (ik heb trouwens toch de 12) i.p.v. het SuperWifi punt. Deze ‘’workaround’’ werkt dus, echter lost het niet het probleem op, als ik nu connect naar het ‘’normale'’ wifi kanaal van de Experia Box plaatst ie mijn laptop toch weer bij het Super Wifi punt en krijg ik weer geen verbinding.

In de instellingen van het Super Wifi punt zelf kom ik niet, er word een connectie gemaakt maar hij verwijst mij dan meteen door naar mijnmodem.kpn (kom dus direct in de Experia Box zelf uit) in plaats van het Super Wifi punt.

Enig idee wat nog zou kunnen werken?

Alles zou ook ‘centraal’ vanuit de webinterface van de box12 geregeld moeten kunnen worden.  Dat extra netwerk dat je hebt aangemaakt. Heb je die 2,4 of 5GHZ gemaakt? 

Die heb ik 5GHz gemaakt. Workaround werkte trouwens voor 1 dag, dus moet dit elke keer toepassen.


Wat vreemd! Kun je dit toelichten.   Gaan er instellingen verloren in het modem?  


Wat vreemd! Kun je dit toelichten.   Gaan er instellingen verloren in het modem?  

Nee, instellingen blijven hetzelfde, ik gok dat de laptop dan direct connect naar de modem en niet naar het superwifi punt, dus als er een herstart plaatstvind van de laptop dat ie daarna weer connect naar het superwifi punt. 

Ik heb afgelopen weekend een grote reset gedaan, alles op fabrieksinstellingen gezet en toen weer geprobeerd mocht helaas niet baten. Hierna ook weer een extra wifi kaneel toegevoegd (de 5GHz) om te testen of het nu wel werkte, dit werkte weer 1 dag en daarna niet meer. Ook zodra ik het superwifi punt uitzet krijg ik wel connectie, zet ik het superwifi punt weer aan en connect mijn laptop naar het superwifi punt dan krijg ik weer geen verbinding.

Enig idee nog? Ik gok echt dat er een probleem is met het SuperWifi punt.


Hoi Erwin,

ik heb het idee dat het verergerd. Wifi hier in huis begint nu ook op sommige apparaten weg te vallen die verbonden zijn naar het SuperWifi punt. Ik heb voor nu even het SuperWifi punt eruit gehaald en kijk even hoe het de komende dagen werkt. Connectie naar die game server zal nu dus wel lukken echter is het niet ideaal want nu heb ik dus niet overal fatsoenlijke wifi in huis.

Ik laat je wat weten!


Hoi Erwin,

ik heb het idee dat het verergerd. Wifi hier in huis begint nu ook op sommige apparaten weg te vallen die verbonden zijn naar het SuperWifi punt. Ik heb voor nu even het SuperWifi punt eruit gehaald en kijk even hoe het de komende dagen werkt. Connectie naar die game server zal nu dus wel lukken echter is het niet ideaal want nu heb ik dus niet overal fatsoenlijke wifi in huis.

Ik laat je wat weten!

We hebben nu dus vanaf vrijdag 4 augustus t/m woensdag 9 augustus zonder Superwifi punt geen problemen gehad met de wifi, dus ik vermoed dat er iets mis is het met superwifi punt. Kan ik beter de KPN klantenservice hiervoor bellen? Ik vermoed dat het probleem zichzelf oplost als er een nieuwe word opgestuurd.


Is er een KPN winkel in de buurt, @RaZeRwc3 ?  Zo ja, kan ik een aantekening maken in het systeem en dan zou je 'm daar kunnen omruilen. 


Is er een KPN winkel in de buurt, @RaZeRwc3 ?  Zo ja, kan ik een aantekening maken in het systeem en dan zou je 'm daar kunnen omruilen. 

Jazeker, excuus voor de late reactie. Volgens mij zit er een kpn winkel in ekkersrijt bij Eindhoven, als ik tijd heb ga ik daar heen!


Voer even je profielpagina in en geef mij dan heir een seintje:

https://forum.kpn.com/settings/profile

 

(dan zet ik een aantekening in het systeem )


Hoi Erwin,

 

Ik heb sinds gisteren een nieuwe Super Wifi punt, alleen het probleem is nog steeds niet opgelost….
Ik vermoed dus dat KPN de game servers blokkeert, ergens wel raar want zonder SuperWifi punt werkt het gewoon.


Hoi Erwin,

 

Ik heb sinds gisteren een nieuwe Super Wifi punt, alleen het probleem is nog steeds niet opgelost….
Ik vermoed dus dat KPN de game servers blokkeert, ergens wel raar want zonder SuperWifi punt werkt het gewoon.

Vreemd inderdaad. Ik kan weinig met zekerheid zeggen maar dit wel: KPN blokkeert geen gameservers.  Althans niet als dat legitieme servers zijn.  Wij mogen dat ook niet.

Er zit een 2e netwerk aansluiting op zo'n superwifi. heb je al eens geprobeerd om dan een kabeltje naar je pc/laptop/console te leggen? Voor zover dat kan natuurlijk


Hoi Erwin,

 

Ik heb sinds gisteren een nieuwe Super Wifi punt, alleen het probleem is nog steeds niet opgelost….
Ik vermoed dus dat KPN de game servers blokkeert, ergens wel raar want zonder SuperWifi punt werkt het gewoon.

Vreemd inderdaad. Ik kan weinig met zekerheid zeggen maar dit wel: KPN blokkeert geen gameservers.  Althans niet als dat legitieme servers zijn.  Wij mogen dat ook niet.

Er zit een 2e netwerk aansluiting op zo'n superwifi. heb je al eens geprobeerd om dan een kabeltje naar je pc/laptop/console te leggen? Voor zover dat kan natuurlijk

Met een kabeltje werkt het inderdaad wel, alleen dit is geen doen, ik zit beneden en het SuperWifi punt staat boven, dus een kabel van boven naar beneden trekken is niet echt een optie.

Kan het dus ergens aan de wifi instellingen liggen op het superwifi punt?


Welke software heb jij op de box12 ?  

 

 

(gamen met een kabel is zovéél stabieler.  Mocht je ook maar enigszins de mogelijkheid hebben, trek die kabel. Dat scheelt je heel veel gedoe)


Hoi Erwin,

 

Ik snap dat gamen met een kabel zoveel stabieler is maar dat is helaas voor mij hier geen optie.

Zie hieronder naar de software versie.

 

 


Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

Ingevuld!


Goededag, ik ondervind precies hetzelfde probleem. Wanneer PC verbonden is met WiFi-punt 2.0, kan ik geen verbinding maken met de gameserver. Bij mijn vorige provider heb ik deze problemen nooit gehad. Is er al een oplossing voor gevonden?


@Steverus : Maak even een eigen topic aan. Dan helpen we je daar verder