Skip to main content

 Ineens. Out of the blue.. hebben mn 3 superwifi geen zin meer om het te blijven doen..

Alles werkte super tot 2 weken geleden, alles ineens rood. Okay.  Weer aan de kabel, 15 min wachten, laat.  Nope rood. 4x gedaan nu.   Wat kan ik nog proberen? 

Hallo @Trui-04 ,

Heb je nog garantie? Dan zou ik ermee naar de KPN-winkel toestappen. 


Nee voorbij.  Maar toch vaag.. alledrie. Dacht even aan een update of gewijzigde setting


Balen dat de SuperWifi punten ineens niet meer werken, @Trui-04! In het artikel SuperWifi: rood lampje of continue groen knipperend lampje staan een aantal tips die je kunt proberen. Voor het gemak deel ik ze hieronder ook even.

 

Stap 1: Herstarten

Herstart je SuperWifi door de stekker uit het stopcontact te halen. Laat hem ongeveer 20 seconden eruit en steek hem dan weer in het stopcontact.

In de meeste gevallen is dit voldoende. Nadat de SuperWifi weer stroom heeft zou alles na een paar minuten weer moeten werken.

Als dit toch niet zo is, kijk hieronder wat er bij jou aan de hand is, en volg de stappen.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje

  1. Maak de SuperWifi stroomloos.
  2. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  3. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten.
    De SuperWIfi zal achter elkaar eerst groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen.
  4. Zodra hij continu groen brand, koppel de SuperWifi los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet

  1. Is de SuperWifi bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit de SuperWifi
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop de SuperWifi tot hij 5x rood knippert
  3. De SuperWifi start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan de Superwifi uit met de aan/uitknop
  4. Sluit de SuperWifi (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten
    De SuperWifi zal achter elkaar eerst groen knipperen, paars branden, groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen
  6. Hierna is de SuperWifi weer werkzaam en kan, als je dat wilt, weer losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

 Ineens. Out of the blue.. hebben mn 3 superwifi geen zin meer om het te blijven doen..

Alles werkte super tot 2 weken geleden, alles ineens rood. Okay.  Weer aan de kabel, 15 min wachten, laat.  Nope rood. 4x gedaan nu.   Wat kan ik nog proberen? 

 

Zelfde probleem hier met m’n KPN-versterker. Alle trucjes al geprobeerd. Versterker komt even groen op om vervolgens weer naar rood te schakelen.


Bij ons weer gelukt.  Modem reset.. je bent wel wachtwoord  kwijt maar ja..origineel staat op modem daarna harde fabrieksreset pods. 1 voor 1 aan kabel... . en ze doen het weer. Succes


Voortaan even de modem voor 5 minuten van de stroom. Daarna superwifi van de stroom. Modem laten starten en even wachten. Daarna superwifi weer aan.