Skip to main content

Mijn wifipunten werken niet zonder kabelverbinding. 

Om te trachten dit tweede punt (staat continue op rood) aan het werk te krijgen heb ik het systeem proberen te resetten. Dit heb ik gedaan met “Een schone installatie van SuperWifi punten” als handleiding.
Alle stappen heb ik doorlopen maar zodra ik de netwerkkabel verwijder van het wifipunt gaat het lampje daarvan naar Rood.
Zet ik het losse wifipunt uit en weer aan dan krijg ik eerst Groen, dan knipperend Groen, dan kort Paars, dan Groen, dan Knipperend Groen en uiteindelijk Rood.
Zolang ik de netwerkkabel in het eerste wifipunt laat zitten blijft daar het lampje Groen branden maar dat heeft weinig zin want die staat vanwege de kabel op 2 meter van de modem. Het tweede punt blijft Rood.

Wat gaat hier fout?!

Met vriendelijke groet, Geert

Misschien is de afstand te groot om een fatsoenlijke verbinding te maken misschien moet je het wifi punt wat dichter bij plaatsen 

Wat voor modem gebruik je? 


Modem is de originele kpn xperiabox. En het probleem doet zich al voor op 1 mtr afstand.


Modem is de originele kpn xperiabox. En het probleem doet zich al voor op 1 mtr afstand.

Welk type @Geert5346 , V8, V9, V10, V10a ???

 


Het is de V10


Dan moet er zowiezo ten minste 1 Wifi punt bedraad worden aangesloten en wifi op de experia v10 uit gezet worden. 


Dag Cappuccino2,

bedankt, ga ik morgen proberen. Moet ik nog wel uitzoeken hoe de WiFi op de modem uitgezet kan worden.

groet, Geert 


Dag Cappuccino2,

bedankt, ga ik morgen proberen. Moet ik nog wel uitzoeken hoe de WiFi op de modem uitgezet kan worden.

groet, Geert 

Dit gaat automatisch wanneer je 1 punt bedraad aansluit. Eventueel kan het ook via de knop aan de zijkant van het modem. 


Het is me gelukt. Ik weet niet meer precies hoe want op de diverse sites en apps van kpn, inclusief kpn op YouTube, lees en zie ik verschillende manieren om superwifi in te stellen.


Fijn dat het nu weer werkt en dank voor de terugkoppeling.