Skip to main content

Probleem

Ik heb een V10, dus niet de V10a. Nu werken mijn super wifi punten (de witte variant) helaas niet of niet goed genoeg op de eerste en tweede (zolder) verdieping. 

 

Situatie:

Snelheid levert op de eerste verdieping (oud huis, houten vloer) voor streaming soms problemen: video's laden niet of haperen. Ten tweede: op zolder aan de achterzijde bijna geen ontvangst, zeer lage downloadsnelheid. 

Volgens een dame van de KPN helpdesk moet het lampje op de V10 aanstaan, maar ik las dat het op de V10 uit moet staan.

 

Vraag: Weet iemand zoals het echt moet zijn op de V10? Wifi aan of uit?

Toelichting: Ik heb aan de router V10 permanent een superwifi verbonden, als master geïnstalleerd. Op de eerste - en zolderverdieping is een Super Wifipunt.

 

Probleem op zolder toegelicht... 

Op de zolder heb ik een netwerkkabel met switch. Als ik kabel nog niet aansluit, heb ik aan de voorzijde vd zolder, opvallend, net zo'n goede download snelheid (125) als beneden bij de router. Probleem zit echter aan de andere kant, achterzijde van de zolder! 

Ook als ik op zolder het Super Wifipunt aansluit op de daar naartoe getrokken kabel, netwerkkabel, dan is er nog steeds vrijwel geen downloadsnelheid aan de achterzijde van de zolder. (Gipswanden scheiden beide kamers op zolder) . Alsof het Super Wifipunt niets doet. 

 

 

 

Hallo @Eddycamiel bij het gebruik van KPN versterkers dient de wifi op de V10 uit te zijn voor een goede werking van de versterkers.


Is de kabel naar de zolder goed. Werkt daar een computer bv wel op met een ethernet kabel?

En bij de v10 is de bedoeling dat de v10 wifi uit staat en de suoerwifis samen het wifi werk doen waarbij er minimaal 1 via ethernet op de v10 is aangesloten.

U kunt ook met de browser inloggen op de superwifi en zien of ze alledrie met elkaar verbonden zijn.


Bedankt allebei! Het wifi lampje op de V10 knippert zeer snel oftewel brandt.  Bovenop de router dan het betreffende knopje maar eens indrukken en kijken wat het wordt. De ethernetkabel naar boven is goed werkend. Met de browser zal ik controleren wat geadviseerd wordt. Lastig 'hoe ik daar moet komen'. Iemand een snelle oplossing voor mij? 


Hallo @Eddycamiel 

 

Hoe je inlogt op de SuperWiFi's kan je hier vinden:

 


Bedankt allebei! Het wifi lampje op de V10 knippert zeer snel oftewel brandt.  Bovenop de router dan het betreffende knopje maar eens indrukken en kijken wat het wordt. De ethernetkabel naar boven is goed werkend. Met de browser zal ik controleren wat geadviseerd wordt. Lastig 'hoe ik daar moet komen'. Iemand een snelle oplossing voor mij? 

Hallo @Eddycamiel het wifiknopje zit aan de zijkant van de V10.

Zolang ingedrukt houden tot het wifilampje uitgaat en dan meteen loslaten.

 


Dank je wel Jan,

dat ga ik dan uitproberen. Hopelijk eindelijk goed.