Skip to main content

Vorig jaar mei heb ik 3 superwifi punten aangeschaft. Dat blijkt wat te weinig te zijn om de dekking goed te krijgen in en rondom het huis. Kan ik bij die superwifi punten er nu gewoon 2 bij bestellen en werkt het dan als één geheel of moet ik de oude 3 dan ook vernieuwen?

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Of u woont in een enorm huis of er is iets anders aan de hand. Met 3 wifiversterkers moet je het in huis sowieso goed redden.  Buiten wordt anders. Bij een goed geïsoleerd huis zal je aan een outdoor versterker moeten. Tegen welke problemen loop je?


Binnen in het huis gaat het op een punt net niet. Buitenom het huis is het op verschillende plekken moeilijk. Het is een vrijstaand behoorlijk geïsoleerd huis.


Je kunt de super wifi's met elkaar combineren dus dat zal geen problemen geven. Wellicht dat je met een iets andere opstelling het hele huis dekt als dat kan. Maar buiten zal moeilijk worden zonder outdoor wifipunt.  Waar hen je ze nu staan? Op iedere verdieping een wifipunt?


Er staan er twee op de eerste verdieping en 1 op de begane grond. Voor outdoor wifi heeft KPN geloof ik geen apparatuur?


Kpn heeft geen outdoor wifipunten inderdaad.  Zijn de super wifi's bekabeld aangesloten op het modem?


Een is er bekabeld aangesloten op het modem en een zou aangesloten kunnen worden op een switch.


Het verbaast me dat je er 2 op één verdieping hebt staan. Zou echt niet nodig zijn. Hebben de lampjes wel allemaal de goede kleur? Maw weet je zeker dat ze het alle drie doen?


Yep alledrie zijn ze groen. Zou beter functioneren door een van de twee op de verdieping op de switch aan te sluiten?


Yep alledrie zijn ze groen. Zou beter functioneren door een van de twee op de verdieping op de switch aan te sluiten?

 

Zou ik sowieso doen. Bekabeld is absoluut veel beter.


Ok doe ik en bedankt voor alle hulp!