Skip to main content

Enkele weken geleden heb ik bij mijn zoon een bedrade SuperWifi 2 op de 1e verdieping geplaatst en hij is wat betreft het signaal op de 1e verdieping tevreden over het behaalde resultaat.

Hij gebruikt in de woonkamer op de begane grond een V12 modem / router.

Deze week heb ikzelf ook een SuperWifi 2 in mijn eigen KPN netwerk geplaatst maar dan i.c.m. een V10 modem / router. Daarbij viel mij op dat tijdens de installatie de Wifi op de V10 automatisch werd uitgeschakeld en dat lijkt normaal en zelf gewenst te zijn.

 

Nu was ik vandaag bij mijn zoon en bij die gelegenheid constateerde ik dat de Wifi op de V12 modem / router nog gewoon in bedrijf was, althans zag ik op de modem / router nog de Wifi LED te branden. Dus schijnbaar is tijdens de installatie het Wifi signaal niet automatisch uitgeschakeld.

Nu kan ik natuurlijk bij mijn volgende bezoek de Wifi handmatig via het Menu van de V12 uitschakelen maar vooraf wil ik eerst weten of dit inderdaad aan te bevelen is en wat dan eventuele vervolgconsequenties kunnen zijn?

@srna513006 

nee bij de Box12 blijft de wifi gewoon aan staan. dit komt omdat de Box12 ook mee doet in het wifi Mesh netwerk. bij de V10 is dit (nog) niet het geval, hierdoor wordt de wifi op de V10 automatisch uitgeschakeld.


Er is wel nieuwe software onderweg voor de v10. Als deze geïnstalleerd is zal WiFi ook op de v10 aan blijven.


@Marlon92 bedankt maar voor ons mag de WIFI op de V10 gewoon uitblijven want onze V10 staat op de begane grond in de meterkast en wij hebben geen verdieping (appartement) en wij hebben alleen in de woonkamer Wifi nodig en daar staat ook onze SuperWifi 2 waardoor wij nu daar over een sterk 5 GHz Wifi signaal kunnen beschikken.


Reageer