Skip to main content

Sinds een recente update van mijn KPN Box 12 (V12.C.24.05.08) wil het tweede superwifi punt geen apparaten meer accepteren. Het lampje van de superwifi brandt gewoon groen, maar accepteert geen apparaten. 

Resetten van de superwifi of modem levert geen verbetering op. Na alles gereset te hebben gaat het goed met de installatie van het eerste wifi punt. Daar kunnen apparaten ook mee verbinden. Ter test was dit het superwifi punt wat voor de reset geen apparaten meer wilde accepteren. Bij het verbinden van het tweede superwifi punt is deze na aan het modem te hebben gehangen correct geconfigureerd. Lampje brand weer groen na op de juiste plek geïnstalleerd te zijn. Er worden alleen geen apparaten in de buurt mee verbonden. Als iPhone probeert te verbinden met dit punt dan krijg je soms melding dat wachtwoord onjuist is. Soms kan hij er wel mee verbinden maar zie je dat automatisch wordt gewisseld naar 5g en dan weer naar wifi. 

Ha @Mark0483, wat gek dit! Wat mij zo te binnen schiet is dat het loskoppelen van het tweede punt niet te vroeg mag gebeuren. Dus als je deze minimaal een uur bekabeld laat hangen en daarna pas op de juiste plek neerzet, lukt het dan wel om ermee te verbinden?


Beste Marcia,

 

Dank voor de tip! Ik heb dit geprobeerd en er lijkt wel een verschil te zijn. Ook nu brand na ruim een uur via kabel aan het modem te hangen het lampje van superwifi continu groen. Ook na het verplaatsen op het punt waar hij normaal staat is dat het geval (net als eerst). Verschil is dat als de Iphone in de buurt komt deze niet overschakelt naar 5g en verbonden blijft met wifi en goed ontvangst behoudt. 

Kijk ik echter in de topologie van het Thuisnetwerk van het modem dan zie ik nog steeds de extender staan in het groen, waarmee 0 apparaten mee zijn verbonden. Hij lijkt dus nog steeds geen apparaten toe te staan volgens het modem, maar ik twijfel nu dus of de topologie wel klopt. 

Heb je misschien nog verdere tips?


Ja, ik las in het KPN Box 12 topic onderstaande (als je kijkt onder kopje ‘topologie’):

  • Het kan nog voorkomen dat een Wifipunt wel te zien is in het overzicht vanuit de nieuwe knop op de loginpagina maar niet in de topologie. Dit komt door een bug waar nog aan wordt gewerkt.

Ik denk dat dat het is! Als het nu wel naar behoren werkt, dan zou ik het voorlopig laten voor wat het is.

 


Reageer