Skip to main content

Ik heb sinds het weekeinde een vervangende Xperia 10 hangen, omdat mijn oude niet meer ondersteund wordt aan het einde van dit jaar. Installatie was een fluitje van een cent, en zag er uitstekend uit. Echter nu blijkt mijn download snelheid op mijn Wifi Extenders weggevallen te zijn, terwijl de upload wel de verwachte bandbreedte haalt. 


Om het eea op te lossen heb ik een reset uiteindelijk uitgevoerd op de Wifi Extender, maar helaas zonder het beoogde resultaat. De extender is normaal bekabeld.

Als ik met mijn PC naar binnen loop (dichter bij de xperia10), dan krijg ik wel een acceptabele download snelheid. Het is zelfs zo dat ik op mijn kantoor (achter in de tuin), zonder de wifi extender een download snelheid haal van ongeveer 5 a 6 mbps. Dus die is zelfs nog hoger dan met de extender. Echter niet wat ik zou verwachten natuurlijk. 

Enig idee?

Wat gebruik je allemaal (naam en type) en hoe heb je het aangesloten?

 

Ik zie dat je het bekabeld hebt aangesloten dat is al een goed begin. 


Staat de Wifi op de experia v10 box uit? 


Beste @DiedelHupert, welkom! Hoe staat het er nu voor? Kan je de vragen die Cappuccino2 stelt, beantwoorden? Als je SuperWifi punten gebruikt, kan je een schone installatie proberen!


Hoi allen, lezen is wel belangrijk.

1: Idd stond de experia niet uit. 

2: alle experia wifi stations gereset, en 1 voor 1 weer aangezet. Dit heeft gewerkt!

enkel op donderdag na een hele dag werken verloor ik rond 16:00 uur weer mijn download snelheid, en ik heb geen idee waar dat vandaan kwam. 
 

WIFI basisstation werkte naar behoren, alleen kantoor viel plotseling weg.
 

vandaag wifi station in het kantoor weer opgestart en alles is weer in orde. Laten we hopen dat het hiermee opgelost is. 
 

thx. 


Om te beginnen zou ik de experia v10 box wifi uit zetten (die hoort vanzelf uit te gaan bij koppeling met Wifi punten vreemd dat dat hier niet gebeurd) omdat die geen mesh vormt met de Wifi punten en dus een eigen netwerk creëert die het netwerk van de Wifi punten in de weg zit en tegenwerkt. 


Uitzetten is gebeurt bij bullet 1. Dat had ik idd over het hoofd gezien. Nu lijkt alles weer te werken maar bij de vervangen is zeer zeker de wifi van de experia ook gestart. 
 

ik twijfel nu zelf of de stekker op de utp kabel evt het probleem is, aangezien basis wel goed werkt maar kantoor (af en toe) niet. Dat ga ik monitoren. Nogmaals dank voor je hulp voor nu is het opgelost.


Stekkers en kabels moeten om de zoveel jaar vervangen worden om slijtage verschijnselen die invloed kunnen hebben op het functioneren te voorkomen.Â