Skip to main content

Maandag over gegaan van Ziggo naar KPN. Vandaag nieuw tv kastje gekregen (eerste had een certificaat probleem). TV kastje vanmiddag geplaatst, draadloos. De tv werkte. Aangezien ik kpn super wifi punten van mijn moeder had liggen heb ik deze er tussen geplaatst. Aanvankelijk werkte alles goed, maar vanavond is mijn mobiel niet meer verbonden met het wifi netwerk en kan de tv ook niet meer verbonden worden. Alles uitgezet en herstart, leidt tot niets. Super wifi er tussen uit gehaald leidt ook tot niets. Heb geen idee wat ik nog kan doen om de wifi weer te laten functioneren (zodat mijn tv het doet en mijn mobiel verbonden kan worden). Ik weet niet of ik het probleem zelf veroorzaakt heb door de wifi versterkers (deze zijn maar enkele maanden gebruikt) er tussen te zetten, die van mijn moeder zijn geweest ? 

Welke SuperWiFi's heeft u? De witte of de zwarte?  Heeft u ze eerst gereset door het kleine knopje achterop 12 seconden vast te houden totdat de lamp 3 keer ging knipperen? 

Voor de tv ontvanger heeft u de zwarte SuperWiFi’s nodig. De witte zullen hierbij niet goed werken aangezien deze geen multicast to unicast ondersteunen. U kunt ze wel gebruiken in huis, maar zorg dan dat ze ver uit de buurt blijven van de tv ontvanger(s) die via WiFi verbonden zijn.


Welke SuperWiFi's heeft u? De witte of de zwarte?  Heeft u ze eerst gereset door het kleine knopje achterop 12 seconden vast te houden totdat de lamp 3 keer ging knipperen? 

Voor de tv ontvanger heeft u de zwarte SuperWiFi’s nodig. De witte zullen hierbij niet goed werken aangezien deze geen multicast to unicast ondersteunen. U kunt ze wel gebruiken in huis, maar zorg dan dat ze ver uit de buurt blijven van de tv ontvanger(s) die via WiFi verbonden zijn.

De witte werken ook. Kan hier live tv multicast kijken mer witte superwifi,s.  

Het is wel van belang om ze zonder ethernet kabel even te resetten zidat ze met een paarse led staan. Als deze bij een andere kpn asnsluiting in gebruik zijn geweest bestaat de kans dat de serienummers door kpn beheersystem herkend worden en de laatst bekende wifi gegevens terugkomen in het apparaat.


Ja, dit laatste is denk ik gebeurd. Ik heb de wifi punten dus niet eerst gereset (wilde ze alleen even proberen; behoorlijk stom). 

Hoe kan ik zorgen dat de juiste wifi gegevens weer in mijn netwerk komen ? 


Heb het modem gereset. En de super wifi punten er tussen uit gehaald. Mijn wifi netwerk verschijnt dan een paar minuten (mobiel en tv maken er ook even verbinding mee), maar vervolgens valt het weg en wordt de verbinding verbroken. 


Heb het modem gereset. En de super wifi punten er tussen uit gehaald. Mijn wifi netwerk verschijnt dan een paar minuten (mobiel en tv maken er ook even verbinding mee), maar vervolgens valt het weg en wordt de verbinding verbroken. 

Reset de superwifi,s zonder kabel totdat deze paars opstarten. Verder niet aansluiten..

In de v12 inloggen en daar ergens bij de wifi instellingen is een functie wifi reset/defaults.  Dit geeft een signaal om terug te gaan naar de sticker informatie op de v12. 

Wacht minuut of 10.

Log nogmaals in op de v12 en voer bij de wifi instellingen nu de juiste gewenste wifinaam in en wifiwoord. Deze  waardes worden nu opgeslagen oo de kpn systemen.

 als de v12 goed is sluit dan de paarse superwifis aan via ethernet gedurende aantal minuten om te synchroniseren met de gegevens van de v12. 

Bu zou alles stabiel moeten blijven.


Hartelijk dank voor de hulp. Volgens mij is t gelukt 😊