Skip to main content

Na het installeren van 2 superwifi punten door monteur van kpn kan ik mijn printer niet meer verbinden met wifi

Kan dus niet meer printen

 


Hallo @Zhika misschien de printer even resetten en weer installeren als nieuw uit de doos.

Zorg er wel voor dat eerst alle oude software en hulpprogramma’s van de printer op de computer verwijderd zijn.

 


De printer heb ik al opnieuw geïnstalleerd maar draadloos werkt nog steeds niet is gekomen nadat ik twee wifipunten van kpn heb gekregen


De printer heb ik al opnieuw geïnstalleerd maar draadloos werkt nog steeds niet is gekomen nadat ik twee wifipunten van kpn heb gekregen

Hallo @Zhika werkt het via USB wel?

 


Ja dan werkt het wel

 


Hallo @Zhika de printer werkt vermoedelijk alleen met de 2,4-band op de wifi en heb jij een modem dat geen onderscheid lijkt te kunnen maken tussen de 2.4- en de 5.0-band.

Welk merk en type modem heb je en welk type KPN-versterkers, de witte ronde of de zwarte ronde, of anderszins?

 


Sinds ik de wifi punten heb lukt het niet meer daarvoor probleemloos


Sinds ik de wifi punten heb lukt het niet meer daarvoor probleemloos

Graag nog even antwoord op mijn vraag: welk modem en welke versterkers heb je, dan kunnen we hier verder helpen @Zhika 

 


Als goed is zit er een WPS knop op je printer, Probeer deze knop op je SWP in te drukken tot je lichtje oranje/geel brand. Ga dan naar je printer en zoek de WPS functie op.


Ook al gedaan werkt niet helaas


Nou Jan... dit word een lang topic denk ik...


Ik ga morgen het proberen via een van de WiFi versterkers


Nou Jan... dit word een lang topic denk ik...

Hallo @Nick83 voor mijn niet, als er geen concrete antwoorden op mijn vragen ben ik er snel klaar mee.

 


Hoi Zhika, op het moment dat er SuperWifi worden geïnstalleerd veranderd er het een en ander in je thiusnetwerk. Wat precies, hangt af van welke Experia Box je in gebruik hebt. Maar, ik denk dat het er inderdaad op neer komt dat jouw printer liever specifiek met een 2,4GHz wifi wil verbinden. En dat kan wat lastig gaan als je SuperWIfi in gebruik hebt.

Ik raad je in dit geval dan ook aan om voor de printer een tweede wifinetwerk in te schakelen. Dit kan met de functie ‘extra wifi’. De stappen hoe je dit kunt activeren en instellen vind je in dit artikel. Als je dit netwerk hebt ingesteld kun je de printer daarmee verbinden. Let er dan op, als je wilt printen zorg dan dat het apparaat waar je vanaf wilt printen ook (tijdelijk) met dit netwerk is verbonden.

 


Het is inmiddels na het verwijderen en het resetten van de printer gelukt dank voor de reacties