Skip to main content

ik ben verhuisd en heb dezelfde modem en superwifi punten meegenomen naar het nieuwe adres. Helaas valt regelmatig de wifi punten uit. Ook schakelen de smart stekkers soms spontaan uit. Al deze zaken had ik ook op het oude adres maar dan zonder problemen. Diverse keren harde reset gedaan van KPN, Wifi punten en de smart stekkers. Kabels vervangen voor de zekerheid maar dit kan er niet mee te maken hebben. 

Ik lees iets over smart stekkers.  Dat zijn apparaatjes die het signaal via het stroomnet versturen?  Welke merk en type zijn dit?

Hallo Erwin, Neen, dit zijn wifi stekkers waar ik de lampen mee bedien. Echter het belangrijkste is dat er niets verandert is in de basis omdat wij verhuisd zijn. Ik heb de bestaande KPN modem meegenomen en tot 2 x toe de wifi punten opnieuw moeten configureren omdat ze “ineens” offline waren. Vooralsnog lijkt alles op dit moment te werken...

Hallo ​@PaCoWas welk merk en type modemheb je van KPN in bruikleen met welke firmwareversie?

Welk merk en type (KPN) wifipunten heb je met welke firmwareversie?

Hallo ​@JanD . ik ben sinds dit jaar klant bij KPN en heb de nieuwste hardware - neem ik aan. Box 12 en de zwarte wifi punten van jullie. Alles is geupdated toen ik na de verhuizing opnieuw alles aansloot. 

tot nu toe lijkt alles oke te zijn. ik meld mij zodra er problemen ontstaan. 

Klinkt goed, ​@PaCoWas . Ik ga er van uit dat het stabiel blijft. Zo niet, laat het weten.

Helaas van korte duur. Wifi valt uit ondanks 2 wifipunten . Vorige woning was 3 woonlagen en veel beton en geen problemen. Nu in een oud huis met 2 woonlagen - geen betonnen muren en plafonds maar uitval van zeer korte duur. Hierdoor valt sonos wel uit..

Je bent verhuisd en je hebt de goed werkende apparatuur meegenomen.  Wat er veranderd is, is de omgeving.  Dat is geen kleine factor.  Aangezien het hier over wifi gaat.

Staan er misschien ergens potentiele storingsbronnen in het bereik van het signaal? Te denken valt aan elektrische apparaten, waterbed, aquarium en LAMPEN (vooral die met dimmers ). 

Verder is het misschien nuttig om alles eens opnieuw te koppelen en te herstarten:

Hallo Erwin,

Herstart en opnieuw koppelen heb ik inderdaad gedaan. Buiten 2 halogeendimmers zijn er geen andere bijzondere apparaten in huis. Toch vreemd dat dit soort "gewone" gebruiksapparaten nog steeds zoveel invloed kunnen hebben op moderne wifipunten. Ik begrijp hieruit dat er geen oplossing bestaat vanuit KPN. Jammer. 

Reageer