Skip to main content

Ik bestelde via de wifi test twee super wifi punten. Bij nader inzien en et ari g zou 3 beter zijn. Kan ik de 3e nagezo den krijgen  er was een keus tussen 2 of 3 tegen gereduceerd tarief  

Dag @Barth54,

Via de Wifi manager kun je punten bijbestellen tegen een scherp tarief.  Maar je kan ook meteen het setje met 3 versterkers bestellen, dan kun je de huidige bestelling (mits binnen 14 dagen) annuleren middels wet koop op afstand.  
Bel voordat je gaat annuleren even met CEVA Logistics om je retour aan te melden op 070-301 39 88.


Bedankt voor het antwoord. De afstand tussen de gebouwen is te groot voor twee punten in het huis en de ander in het tuinhuis/kantoor. Dus zijn er toch echt 3 nodig. Bestellen door de manager kan niet als er al een installatie is. Dus die informatie is niet echt zinnig.  Het is dus echt een gebrek aan service dat ik niet gewoon ern derde mag bijbestellen.  Terwijl ik wel eerst de keus had tussen 2 of 3.  Ik vind alles weer terugzetten inpakken naar de post lopen en dan 3 opnieuw bestellen een heel gebrekkige oplossing. Dat zou toch administratief zo verwerkt moeten kunnen worden? Geval van gebrek aan menselijke maat? Trouwens waar de punten ny staan is de ontvangst prima en een grote verbetering t.o.v. de repeater die ik eerst had.  


Ik krijg de indruk dat er dan één punt buiten zou komen te hangen. Klopt dat? Daar zijn de wifipunten namelijk niet voor geschikt.

Hoewel ik je niet kan helpen aan een derde wifipunt (misschien kan een moderator hier in bij staan) kan ik je wel een advies geven: kijk naar de mogelijkheid om een kabel aan te leggen richting het tuinhuis/kantoor en sluit het Superwifipunt bekabeld aan. Vooral op de lange termijn is dat echt de beste oplossing. Eventueel kan je hier ook een switch op aansluiten en het wifipunt via die switch bekabelen. Je kan dan ook andere apparaten bekabeld aansluiten indien gewenst.

Het is een flinke bak werk maar ik garandeer je dat als je die moeite doet dat je er veel profijt van gaat krijgen. Ook als er bijvoorbeeld een wifipunt stuk gaat of je besluit om toch iets anders te nemen. Als je dit wilt overwegen dan kom ik graag met boodschappenlijstje :)


nee buiten hangen was nier de bedoeling.  maar alks ik goed lees moet er 1 direct bij de esperia box hangen. en de tweede binnen bereik van de eerste. in de handleidingen staat niets over de tweede of derde aan een bekabelde aansluiting hangen.  werkt dat ook dus binnen her mesh systreem?  ik heb het hele huis bekabeld met utp dus dat is aanwezig.  


Er hoeft er niet 1 perse bij de experia box te hangen, zelfs af te raden als je een V10a of Box12 hebt omdat deze nu samen werken in de mesh met de superwifi.

Belangrijkste is dat de eerste op een punt staat waar die het beste tot zijn recht komt en aangezien je zegt dat je overal kabels hebt liggen, sluit ze allebei bekabeld aan op de meest strategische plaatsen zodat je de beste dekking krijgt, heb je een v10a of Box 12 dus verder weg omdat die ook mee doen.


nee buiten hangen was nier de bedoeling.  maar alks ik goed lees moet er 1 direct bij de esperia box hangen. 

Bij de oudere Experiaboxen moet wel ja. Maar bij de Experiabox v10a of de KPN Box hoeft dit niet meer.


@Nick83 Ook bij de oudere boxen is dit niet nodig, je kan hem plaatsen waar je wil, hang dat ding zoals bij mij in de meterkast en ongunstig is het beter om een langere kabel te pakken en hem 6 meter verder overdwars door het huis in de woonkamer te hangen, wifi in de meterkast is niet zo zinvol.

Het gaat er om dat die zo strategisch mogelijk aangesloten word zodat de paddestoel van WiFi mooi het huis kan vullen en niet de halve wijk afdekt en een hoekje woning.


Hoi @Barth54, van harte welkom nog op ons forum!

We hebben veel behulpzame (en kundige) gebruikers hier. Ik zie dat er al een hoop informatie en tips gedeeld zijn. Ik hoop dat je daarmee verder komt. Mocht je nog wel een extra SuperWifi nodig hebben, deze kan je bestellen in onze webshop: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363408/kpn-superwifi-punt/?pos=0


Beste Alexandra. bedankt voor de tip. Maar die is nu net de angel.  Ik had de keus er twee of drie tegen gereduceerd tarief aan te schaffen.  In de praktijk blijk ik er toch 3 nodig te hebben. Nu verzoek ik de KPN om mij die ook tegen gereduceerd tarief te leveren.  Dat is toch geen gekke vraag?  Opnieuw bestellen via de manager is niet mogelijk.  Alleen voor het volle pond…..  Valt me erg tegen.  Niet klantvriendelijk.

Voor de andere behulpzame lezers. Als ik de super wifi aan de UTP kabel leg,  blijft het controle lampje toch oranje branden.  Dus maakt hij geen optimaal gebruik van het netwerk?  En ik heb een experiabox 10.  Ik ben als voormalig Telfort abonnee ingelijfd. en dat is één van de redenen waarom ik er toch één extra nodig heb.  Dus slechts twee actieve punten.  En ja ik heb het eerste punt niet direct naast de experia box hangen maar wel natuurlijk op dezelfde verdieping anders zou ik in de woonkamer geen goed ontvangst meer over hebben. 

KPN help me uit de brand en lever me s.v.p. een derde punt tegen een goed tarief.  Het zou me bij 3 in eens een paar tientjes gekost hebben. Maar om nu 99 euro te gaan betalen vind ik eigenlijk ongepast. 

En de consument zich laten conformeren naar een star en niet flexibel en klantonvriendelijk administratiesysteem is natuurlijk ook geen reclame.  En een probleem dat we sinds de toeslagcrisis ook hebben leren kennen.  

KPN laat je vriendelijke gezicht eens zien.   De oplossing tot nu toe: alles deinstalleren en terugsturen en opnieuw bestellen werkt niet.  In plaats van 20 euro (verschil tussen 2 of 3 wifi punten) nu 99 euro betalen vind ik onacceptabel.  Zeker voor iemand die met AOW moet zien rond te komen. 


@Barth54 Ik begrijp je standpunt heel goed, het is jammer dat twee SuperWifi punten niet genoeg blijkt te zijn. Ik kan er helaas niet meer van maken. Je hebt destijds gekozen voor twee SuperWifi's voor het gereduceerde tarief in de Wifi Manager. Dat is een eenmalig aanbod. Als je toch je SuperWifi's wilt uitbreiden in huis, kan je ze bijvoorbeeld via onze webshop bestellen, of aanschaffen in de KPN Winkel in je buurt.

Je kunt nog controleren of je ze beter of meer optimaal kan plaatsen en aansluiten in huis. Ons topic met alles over SuperWifi kan daarbij behulpzaam zijn.


Je hebt destijds gekozen voor twee SuperWifi's voor het gereduceerde tarief in de Wifi Manager. Dat is een eenmalig aanbod. Als je toch je SuperWifi's wilt uitbreiden in huis, kan je ze bijvoorbeeld via onze webshop bestellen, of aanschaffen in de KPN Winkel in je buurt.

Word dit ooit ook wel eens gereset? Stel je hebt 3 of 4 jaar geleden Experia WiFi's via de WiFi Manager gekregen, kun je dan nu of later nooit meer SuperWifi's via de Manager krijgen?


Je hebt destijds gekozen voor twee SuperWifi's voor het gereduceerde tarief in de Wifi Manager. Dat is een eenmalig aanbod. Als je toch je SuperWifi's wilt uitbreiden in huis, kan je ze bijvoorbeeld via onze webshop bestellen, of aanschaffen in de KPN Winkel in je buurt.

Word dit ooit ook wel eens gereset? Stel je hebt 3 of 4 jaar geleden Experia WiFi's via de WiFi Manager gekregen, kun je dan nu of later nooit meer SuperWifi's via de Manager krijgen?

Op dit moment, niet dat ik weet. Maar ik weet natuurlijk niet of dat in de toekomst nog anders wordt. Als dat gebeurt verwacht ik dat we dat wel op het forum delen.