Skip to main content

We wonen hier sinds augustus en hebben op meerdere plekken in huis geen internet. De superwifi punten (hebben de witte) doen het het niet meer? Ze zouden volgens de installateur na 2 maanden weer werken, maar inmiddels zijn we 5 maanden verder en is het nog steeds kwalitatief uitermate teleurstellend.

Wat nu?

Hi @Wentelteefjes 

Welkom op het KPN Forum. Hier helpen voornamelijk klanten elkaar, maar kan een KPN moderator ook zeker meekijken als dat nodig is.

In huis geen dekkende WiFi hebben is natuurlijk niet de bedoeling. Ik moet bekennen dat ik het raar vind dat de monteur aangeeft dat deze punten na twee maanden weer gaan werken. Ik gebruik die punten zelf niet, maar verwacht niet dat die na twee maanden (zonder iets te doen) ineens magisch wel werken.

Heb je eens op een computer die bekabeld is aangesloten gecontroleerd of daar de verbinding wel goed op is? Als je daar een https://speedtest.net op doet, heb je dan de snelheid waar je voor betaald? Dan weet je dat de “basis” goed zit.

De kans dat je dan in je huis niet overal dekkende verbinding hebt, is omdat de punten niet ingesteld zijn. Ik raad je deze pagina aan: https://www.kpn.com/service/internet/wifi/superwifi.htm#/

 

Ik gok dat als je dit doorloopt, de punten weer ingesteld zijn en dat je verbinding dan weer optimaal moet zijn. Laat gerust weten als je ergens tegen aanloopt, dan helpen wij graag verder op weg. 😀


Oke, superwifi is aangesloten en lijkt te werken want ik heb wifi op de badkamer. Alleen nu is overal de wifi aanzienlijk langzamer (minder dan de helft qua snelheid volgens de speedtest) en hebben we geen wifi6 meer. Downloadsnelheid is nu 22,5 mb/s terwijl ik naast de router en het eerste wifipunt zit


Bekabeld op de playstation geeft ie 543,9 mb/s aan.

We betalen voor 1gb....


Bekabeld op de playstation geeft ie 543,9 mb/s aan.

We betalen voor 1gb....

De Playstation geeft geen zuivere snelheidsmeting aan @Wentelteefjes 

Beter is de Ookla-app uit de MS-store op een Windows PC, bekabeld meten met alle overige (draadloze) apparatuur uit, zie ook onderstaande link voor verdere hulp:

 


Wij hebben geen PC in huis dus dat word wat lastig.

Vind het wel gek dat de WiFi punten nu wel werken maar wifi dus aanzienlijk langzamer is dan voor de installatie (gemeten met ookla app) en we nu dus geen gebruik kunnen maken van wifi 6. Kan iemand daar verdere opheldering over geven?


Dit topic staat inmiddels op beantwoord maar wij zouden toch nog graag opheldering krijgen van KPN hoe het nu zit met de wifipunten en WiFi 6. @Kpn Hoe kan het dat het mesh netwerk van de wifipunten geen wifi 6 is en de WiFi vanaf de router wel? We hebben nu wel dekkend bereik maar het snelheidsverschil is behoorlijk groot. Bovendien geeft het verschil in wifi6 en niet wifi6 problemen met ons sonos systeem.

 

We horen het graag


Hallo,

Eerder had ik al een topic gestart, welke na een aantal reacties op beantwoord werd gezet. Maar we zijn er nog niet verder mee gekomen en reacties blijven nu uit. Vandaar even opnieuw de voorgaande berichten. Wie weet raad?

 

 

We wonen hier sinds augustus en hebben op meerdere plekken in huis geen internet. De superwifi punten (hebben de witte) doen het het niet meer? Ze zouden volgens de installateur na 2 maanden weer werken, maar inmiddels zijn we 5 maanden verder en is het nog steeds kwalitatief uitermate teleurstellend

Wat nu?

Oke, superwifi is aangesloten en lijkt te werken want ik heb wifi op de badkamer. Alleen nu is overal de wifi aanzienlijk langzamer (minder dan de helft qua snelheid volgens de speedtest) en hebben we geen wifi6 meer. Downloadsnelheid is nu 22,5 mb/s terwijl ik naast de router en het eerste wifipunt zit

Bekabeld op de playstation geeft ie 543,9 mb/s aan. We betalen voor 1gb.…

Wij hebben geen PC in huis dus dat (bekabeld mrten met windows pc) word wat lastig. Vind het wel gek dat de WiFi punten nu wel werken maar wifi dus aanzienlijk langzamer is dan voor de installatie (gemeten met ookla app) en we nu dus geen gebruik kunnen maken van wifi 6. Kan iemand daar verdere opheldering over geven?

Dit topic staat inmiddels op beantwoord maar wij zouden toch nog graag opheldering krijgen van KPN hoe het nu zit met de wifipunten en WiFi 6. @Kpn Hoe kan het dat het mesh netwerk van de wifipunten geen wifi 6 is en de WiFi vanaf de router wel? We hebben nu wel dekkend bereik maar het snelheidsverschil is behoorlijk groot. Bovendien geeft het verschil in wifi6 en niet wifi6 problemen met ons sonos systeem.

We horen het graag

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


@Wentelteefjes 

de box12 heeft wifi6 aan boord, de super wifi 1.0 (witte ronde) hebben geen wifi6 aan boord. dus inderdaad als je dichterbij de box12 staat kan het zijn dat je wifi6 van de box12 krijgt. als je verder van de box12 af staat en je verbonden bent met een super wifi 1.0, heb je gewoon wifi5. dit zou overigens geen probleem moeten zijn voor de sonos, aangezien deze meestal toch alleen maar op de 2,4ghz wifi werkt. als je er wel problemen met hebt, zet de wifi van de box12 ook terug naar wifi5.

hou zijn de super wifi 1.0 verbonden met de box12? allemaal via een vaste netwerk kabel, of draadlos verbonden?