Skip to main content

Beste KPN,

Daar ik onlangs een nieuwe router heb gekregen, lijkt het dat de Experia wifi access point niet goed meer werken, omdat ik de verbinding verlies en mijn apperaten tussen de router en de experia's overname's niet goed werken en verlies dan enorm veel signal tot uitval van connectie en internet.
Ik twijfel er nu dus aan of dat de experia's voldoend werken op mijn nieuw router en of dat ik naar andere hardware moet overschakelen. 

M.v.g.
Mark

Welkom op het forum @MCOR! 

Van welke apparatuur maak je op dit moment gebruik? Dan zoeken we samen uit waarom het niet meer lekker werkt. 


 


@MCOR excuus voor mijn late reactie. Zoals ik het zie op de foto's branden de lampjes op de Box 12 goed. De lampjes op de Experia Wifi branden helemaal niet. Wil je eens kijken of de kabels daar goed in zitten? En of de aan- en uitknop goed staan?

Als dat het geval is, dan is het misschien nodig naar de winkel te gaan. Daar kan een medewerker het apparaat nakijken. 

Hoe gaat het verder op dit moment met de wifi? 


@Bram_, Op een Experia WiFi kan je de ledjes uitzetten. Wel zo handig als je zo'n apparaat in het zicht in jouw woonkamer of op jouw slaapkamer hebt staan.


Hoi @MCOR , je hebt de Experia WiFi zo aangesloten op je nieuwe box12 router? Of is de Experia WiFi reset en toen opnieuw ingesteld conform de handleiding?

Ik heb zelf geen Experia WiFi maar ik heb snel in de handleiding gekeken en het koppelen zorgt voor de overdracht van de configuratie vanuit modem naar je Experia.

Zie ik daar twee UTP kabels lopen, waarvan 1 rechtstreeks naar je Box12?


@wjb klopt. Ik heb getwijfeld dit te vragen. Maar dit uiteindelijk niet gedaan omdat ik er vanuit ging dat dit aangegeven zou worden als dat zo is. Maar wel een goede opmerking. Volgende keer zal ik het voor de zekerheid benoemen. 


@MCOR ik heb al even geen reactie meer van je gezien in het topic. Hoe gaat het nu met de verbinding tussen de apparatuur?


Dag @Bram_
Ik ben op reis geweest en ga morgen de access points resetten.
Hopelijk gaat het werken.


@MCOR we zijn ondertussen een weekje verder. Is het netwerk stabiel gebleven?


Beste Bram,
Vorige week het een en ander gereset en lijkt erop dat nu alles doet, maar wil nog even afwachten. 
Nadat ik de nieuwe router heb gekregen, moest ik dus ook de wifi access points ook resetten, wat ik niet had gedaan, daar er in de instructie stond bij de nieuwe router, plug and play.
Van mij mogen we deze chat sluiten.
Hartelijk dank voor al jullie input.


Blij te horen dat alles nog steeds goed werkt @MCOR! 🙂