Skip to main content

Al heel lang worden de superwifi’s na korte tijd onbereikbaar via de webinterface en de thuis app. Als ik moden en superwifi’s allemaal herstart, is alles weer een poosje bereikbaar, maar na verloop van tijd worden de superwifi’s altijd weer onbereikbaar. Het netwerk werkt wel.

Ik heb hier in het verleden al een topic aan besteed, maar nooit een oplossing gekregen.

Wanneer is de firmware update 1.00.22 uitgerold voor superwifi1 ? Ik heb sinds kort problemen met apparatuur die verbinding met de wifi verliest, en squeezeboxen die wel online blijven, maar stoppen met werken...

Ik ben al lang klant en zit dus met een Experia v10 en witte superwifi’s. Wordt het niet eens tijd dat een en ander wordt vervangen door modernere apparatuur ?

met vriendelijke groeten,
Martin Klein

Alle software wordt vervangen door KPN in fases. Uiteindelijk ook de v10 en de SW1. De nieuwe software laat de apparatuur weer veel nieuwer aanvoelen.


De webinterface van de SuperWiFi's hoort het gewoon altijd te doen. De SuperWiFi's zijn bekabeld aangesloten op de Experiabox? 

Heeft u een Windows pc of laptop? Dan kunt u in de Verkenner naar Netwerk gaan. Zie u dan de SuperWiFi's staan?

Als u er op klikt hoort de webinterface te openen. 


Alle software wordt vervangen door KPN in fases. Uiteindelijk ook de v10 en de SW1. De nieuwe software laat de apparatuur weer veel nieuwer aanvoelen.

V10 en SW1 zijn types hardware. De firmware wordt wel af en toe geupdate, maar de beperkingen van de apparatuur blijven bestaan.


De webinterface van de SuperWiFi's hoort het gewoon altijd te doen. De SuperWiFi's zijn bekabeld aangesloten op de Experiabox? 

Heeft u een Windows pc of laptop? Dan kunt u in de Verkenner naar Netwerk gaan. Zie u dan de SuperWiFi's staan?

Als u er op klikt hoort de webinterface te openen. 

Ik werk met Apple, de eerste SW1 is bekabeld aangesloten, de rest draadloos. Na opstarten van het systeem zijn de SW1’s een poosje bereikbaar, maar daarna verdwijnen ze uit de THUIS-app en reageren niet meer met de webinterface. Na elke firmware update hoop ik weer dat er eindelijk iets verbeterd (dit speelt al jaren), maar ijdele hoop. Ik heb veel tijd en aardig wat geld geinvesteerd, maar begin er toch ernstig te denken om over te stappen naar een andere provider.


... daarna verdwijnen ze uit de THUIS-app en reageren niet meer met de webinterface. 

Wat bedoelt u met niet meer reageren? Een pagina die niet wil laden? Hebben de SuperWiFi's dan niet gewoon een ander ip gekregen? 


hallo Nick,

Ik weet op welk ip-adres ze zitten. In de browser wil de webinterface niet meer laden, in de KPN-Thuis app komen de superwifi’s gewoon helemaal niet meer in beeld. Ik heb hier een (hele) tijd geleden een lange conversatie met KPN over gehad, het is nooit opgelost. De superwifi’s hebben er ook slag van om op gezette tijden gewoon de verbinding met de modem te verbreken (ook de vast bekabelde sw) en daarna weer online te komen. Ik dacht eerst dat er dan een firmware-update was geweest, maar de afgelopen week gebeurde het twee keer achter elkaar met een paar dagen ertussen

groeten,
Martin


@JazzMo De superwifi ip-adressen zijn stadaard 192.168.2.150 192.168.2.151 192.168.2.152 en verder. Probeer deze reeks uit dan weet je welke adressen jouw superwifi's hebben, en dan kan je inloggen via webinterface


Zoals gezegd, ik weet de ip-adressen, ze reageren gewoon niet. Bovendien zouden ze zonder kennis van de ip-adressen gewoon bereikbaar moeten zijn in de kpn app.


Dat de app het bij sommige mensen het niet doet is een bekend fenomeen. Daar is niets bijzonders aan.

Maar de webinterface zou het gewoon altijd moeten doen. Ik heb ook nog nooit ergens gelezen dan men niet op de webinterface kon komen. 


@JazzMo De superwifi ip-adressen zijn stadaard 192.168.2.150 192.168.2.151 192.168.2.152 en verder. 

Niet altijd. Soms hebben ze andere adressen. 


Dat de app het bij sommige mensen het niet doet is een ekend fenomeen. Daar is niets bijzonders aan.

Niet bijzonder misschien, wel uitermate irritant !!

Maar de webinterface zou het gewoon altijd moeten doen. Ik heb ook nog nooit ergens gelezen dan men niet op de webinterface kon komen.

Dan ben ik dus die ene uitzondering, snif.


Alle software wordt vervangen door KPN in fases. Uiteindelijk ook de v10 en de SW1. De nieuwe software laat de apparatuur weer veel nieuwer aanvoelen.

 

Ik begrijp niet helemaal waarom dit als beste antwoord is aangemerkt, Sanne van KPN ? Het is namelijk onzin, de V10 is een verouderd modem en geen firmware update kan daar iets aan doen.

De SW1 is een verouderde superwifi, ik neem tenminste aan dat KPN niet voor joker de SW2 heeft uitgebracht, geen firmware update kan daar iets aan doen.


U start dit topic omdat u een probleem heeft. Dat probleem kan zeker wel opgelost worden met een firmware update. 


U start dit topic omdat u een probleem heeft. Dat probleem kan zeker wel opgelost worden met een firmware update. 

Ik snap je opmerking, maar ik heb dit probleem (en een aantal andere) een jaar geleden ook al aangekaart en er is nooit een oplossing voor gekomen. Sterker nog, ik kreeg de mededeling van kpn dat dit probleem niet meer opgelost zou worden, omdat de prioriteit lag bij het klaarmaken van de firmware voor nieuwe toestellen. Leuk, maar die nieuwe toestellen krijg je als trouwe kpn-klant dus zelf nooit. Die zijn voor het trekken van nieuwe klanten. Net als de leuke kortingen en aanbiedingen.

Ik besef best dat dat bij elke provider zo gaat, en ik zou het ook nog niet erg vinden om na een aantal jaren zelf opnieuw te investeren in nieuwe apparatuur, maar alles moeten vernieuwen omdat bestaande bugs gewoon niet worden opgelost, dat gaat me iets te ver.

En ik vraag me ernstig af of de it-ers bij de kpn eigenlijk wel genoeg kennis hebben van de bestaande firmware, om er effectief aan te sleutelen. Ik heb ook televisie van de kpn, en wat ik daar tegenkom bij de firmware updates (en ik gebruik die term losjes, want een echte UPdate zie ik zelden) is echt droevig. Als ik weer veel geld (ik heb meerdere superwifi’s in gebruik) moet gaan uitgeven, dan stap ik liever over naar een provider die al deze problemen dan in elk geval voor de helft van het geld levert.


U start dit topic omdat u een probleem heeft. Dat probleem kan zeker wel opgelost worden met een firmware update. 

Ik snap je opmerking, maar ik heb dit probleem (en een aantal andere) een jaar geleden ook al aangekaart en er is nooit een oplossing voor gekomen. Sterker nog, ik kreeg de mededeling van kpn dat dit probleem niet meer opgelost zou worden, omdat de prioriteit lag bij het klaarmaken van de firmware voor nieuwe toestellen.

Diezelfde firmware komt ook op uw Experiabox en SuperWiFi's te staan.


We praten langs elkaar heen, ik sluit deze discussie.


Blijven ze wel via ping bereikbaar als de web interface op een gegeven moment niet meer reageert? Treedt het effect van onbereikbaarheid sneller op als de dhcp leasetijd korter gezet wordt op het modem?

Ik heb de nieuwe software op de v12 en de sw2 draaien. Ook deze software is nog niet af maar wel veel vlotter en moderner plus dat hier nog steeds nieuwe updates aankomen. Als die ook voor de v10 en de sw1 gaat komen dan gaat het de goede kant op. 


Blijven ze wel via ping bereikbaar als de web interface op een gegeven moment niet meer reageert? Treedt het effect van onbereikbaarheid sneller op als de dhcp leasetijd korter gezet wordt op het modem?

Ze zijn bereikbaar, maar de webinterface laadt niet. De browser geeft geen ‘server niet gevonden’, maar blijft hangen.

 

Ik heb de nieuwe software op de v12 en de sw2 draaien. Ook deze software is nog niet af maar wel veel vlotter en moderner plus dat hier nog steeds nieuwe updates aankomen. Als die ook voor de v10 en de sw1 gaat komen dan gaat het de goede kant op.

Ik waardeer je optimisme, maar er zijn niet alleen software-verschillen tussen de verschillende modems en sw’s, maar ook hardware verschillen. Die laatste los je niet op met een firmware update. Bovendien werkten de SW1’s prima op de originele fabriekssoftware, de problemen begonnen pas bij de eerste firmware updates.

En eerlijk gezegd vind ik het uiterst ontmoedigend dat zelfs de software voor de nieuwste apparatuur blijkbaar nog niet eens het stadium van ‘gewoon goed en het werkt’ heeft bereikt. Dan besluit ik liever tot overstappen dan tot blijven bij de kpn en nieuwe apparatuur aanschaffen die ook niet af is.


Reageer