Skip to main content

Hoi ,

Ik ben niet erg tevreden met snelheid WiFi  ik heb expedia v10 icm 2x expedia wifi .

 

Dit is altijd voldoende geweest maar , verwacht door ik meer WiFi gebruik .

Thuis werken en kinderen met laptop en telefoon . dat wifi nu vaak te traag is of dit nu pas opmerk.

 

Binnen 2-3 meter van expedia wifi's +/- 200 Mbit , maar elders in huis 10-20 Mbit

Nu ben ik 2 avonden met de Wifi manager bezig geweest maar ,daar word ik niet blij van.

na opnieuw opstarten modem, en paar rondjes door huis om de manager te doorlopen om lampjes controles en de speedtesten geen verandering.

Als ik het resetten Expedia wifi 's wil overslaan, krijg ik het advies om een monteur te laten komen.

Lijkt mij niet nodig ,oorzaak is bereik van expedia wifi accses points.

En daarom toch resetten  expedia wifi ap's  loopt wifi manager vast ,en of bij het resetten van de expedia wifi  kan je niet meer inloggen op wifi .

Expedia wifi's nemen lijkt het ,niet de instellingen over van v10 na reset, dus andere naam en wachtwoord.

pas na gehele reset (spanningsloos) start alles weer op als voorheen , maar word hier niet wijzer van.

WiFi is nog steeds het zelfde, en wifi manager dus niet een keer kunnen doorlopen tot eind

 

Ik zou WiFi toch graag beter willen ,

Ik lees mee, want bij ons is het hetzelfde. Experiabox V10 en 4 experia wifi versterkers. Zou toch goed moeten zijn, maar de wifi is ronduit bagger. Als ik van binnen naar de veranda loop, dropt mijn snelheid van 325 naar 72 of nog minder en schakelt niet over naar het experiapunt van de veranda. De laatste tijd krijg ik steeds vaker de melding verbonden zonder internet of ik zit op mijn 4G.  Iedere week resetten, al meerdere keren de wifi manager volledig doorlopen om vervolgens geen beter resultaat te krijgen. Als ik pech heb krijg ik een socketfout en kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. Het hele netwerk heeft dezelfde naam en wachtwoord maar roamen ? Ho maar voor geen meter. Beeldbellend door het huis lopen of bellen via whatsapp vergeet het maar. Ons 1 gb abonnement is op deze manier gewoon geld weggegooid. Graag een oplossing hiervoor. 

Cindy 


Hallo @wieisdiemens en @Cindy72 staat de wifi op de Experia V10 modem wèl uit? Want dat is een voorwaarde voor de goede wifi van de versterkers. De versterkers kunnen niet samenwerken met de V10. Indien de wifi per abuis of expres aan blijft staan naast de versterkers, kan dat de problemen veroorzaken.

 


Hoi JanD,

 

Ja,wifi op v10 staat uit, werkte al jaren goed genoeg voor mij.

maar thuiswerken kinderen met telefoons en laptops bev.cameras. denon heos

de aantal apparaten met wifi is hier niet minder geworden , en kreeg vaker melding instabiel netwerk.

Daarom wifi manager geprobeerd , maar na dat ik 3 avonden hier mee bezig geweest ben ik er wel klaar mee. 

Na resetten van expedia wifi punten had ik helemaal geen internet meer .

pas weer na alles opnieuw opstarten, en geen stap verder gekomen

Haal weer enkel redelijke snelheid binnen 4 meter van wifi punt , maar als ik wifi analyzer gebruik komt wifi van meeste buren bijna net zo sterk binnen

Wou eerst nog wel Superwifi2 gaan proberen maar denk dat ik verder kijk dan KPN oplossingen

expedia wifi's gaat er uit en zoek een alternatief access points of, bedraad mesh setje.

maar bedankt voor je reactie


Ja de wifi op de V10 staat uit. 


@wieisdiemens er is maar één manier om in het hele huis goed wifi te hebben.  Op iedere verdieping een bekabeld wifipunt plaatsen.  Draadloos geeft altijd verlies aan snelheid en stabiliteit. Uiteraard zijn draadloze verbindingsets die vaak voor de tv ontvanger gebruikt worden uit den boze. 


Hoi @wieisdiemens, en @Cindy72, welkom! Wat ik begrijp uit jullie berichten is dat de wifi op zich goed is in de buurt van de Experia WIfipunten Maar als je daar wat verder uit de buurt komt niet meer. Dan trek ik daar toch de conclusie uit dat er meer Wifipunten nodig zijn. 

Het is met wifi zo dat dit een bepaald bereik heeft waarin het goed werkt. Als je te ver van je wifipunt bent, of er zijn te veel storende factoren, dan ga je problemen merken. Dat kan dan zijn traagheid, maar ook wegvallen. De beste, en makkelijkste, oplossing daarvoor is aanvullende wifipunten.

 

Je kunt ervoor kiezen je wifipunten te vervangen door een systeem van een andere fabrikant. Maar ook daar is locatie en afstand een factor. Je kunt in onze webshop kijken, we hebben daar zowel SuperWifi als Experia Wifi op voorraad op het moment. Het voordeel van dat toevoegen is dat ze beide naadloos samenwerken met je bestaande Experia Wifi. 

 

Toevoeging:

Kun je eens kijken welke firmwareversies de Experia Wifi hebben? Ik ben benieuwd of dit al de versie is die hier genoemd wordt:

Zo niet, zou je het dan nog even willen aankijken? We zijn actief bezig met de uitrol van nieuwe firmware, en deze zou verbetering moeten geven.

 


@Erik_ we hebben 4 experia wifi versterkers. Deze zitten bekabeld aangesloten via een Netgear switches. Dus dat zou volgens de monteur perfect moeten werken. Het probleem zit hem in het feit dat de punten niet roamen. Ze blijven hangen op 1 wifipunt en zodra je naar een andere locatie in huis loopt daalt de snelheid en pikt hij vaak het signaal van het andere wifi punt niet op en zit je op je 4g of geeft hij aan verbonden zonder internet. Reuze irritant gewoon met 3 pubers in huis, thuiswerken ed. We hebben 1gb abbonement, betalen hier iedere maand een behoorlijk bedrag voor, mogen dan toch verwachten dat het ook functioneert. Het roamen van de experia wifi versterkers zijn ze al een hele tijd aan het beloven dat het verbeterd gaat worden, maar er gebeurt helemaal niets. 


@Cindy72, kun je eens kijken welke firmwareversies de Experia Wifi hebben? Ik ben benieuwd of dit al de versie is die hier genoemd wordt:

Zo niet, zou je het dan nog even willen aankijken? We zijn actief bezig met de uitrol van nieuwe firmware, en deze zou verbetering moeten geven.

 

Aansluiten via switches is inderdaad een prima manier. Waar ik dan nog wel benieuwd naar ben: zit er nog meer op die switches? En wat is het typenummer ervan?