Skip to main content

Ik heb al meer dan twee jaar probleemanalyse metselen WiFi eerst had ik gewoon koper met slechte WiFi toen gebeld en advies was glasvezel 50 maar toch slechte WiFi weer gebeld advies 100 mb en nog steeds slechte WiFi maar weer gebeld advies WiFi punten. Twee stuks niet gedaan vindt het belachelijk dat ik steeds meer geld uit moet geven  om goede WiFi tehebben meschien maar over stappen 


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Het is anno 2022 bijna onmogelijk om met alleen een modem overal in huis goed wifi te hebben.  Gewoon omdat er veel wifi signalen in de lucht zijn. U betaalt voor een goede  verbinding tot en met het modem.  Alles wat daarna komt is aan u. Kpn biedt aan vaste klanten wifi versterkers aan voor een zeer aantrekkelijke prijs. U heeft misschien voor veel geld aan appartuur in huis wat gebruik maakt van wifi. Geef dan ook wat geld uit aan de appartuur die dat allemaal aanstuurt. Als u een kamer niet helemaal goed verlicht krijgt dan krijgt u ook geen lamp van het electriciteitsbedrijf.  


Dan heb ik zeker elke keer het verkeerde advies gehad en gewoon het standaard abonnement moeten houden maar met WiFi versterker 


We willen je graag helpen hoor. Op het forum helpen klanten elkaar. Laat maar weten als je onze hulp wil.


Verhogen van de snelheid is inderdaad meestal geen oplossing voor slechte WiFi.


Hallo @Joep1965 , ik ben zo vrij het niet helemaal met je eens te zijn. Het hangt sterk af van het soort huis waar je woont en de aard van de bebouwing ervan en de oppervlakte.

Zelf woon ik in een jaren '60-huis, 3 verdiepingen, waarvan de zolder een vliering is en dus niet bewoond.

Alleen hout en steen en praktisch geen beton.

Ik heb het modem, sinds ik glasvezel heb, in de woonkamer staan en heb op beide verdiepingen een goede draadloze verbinding.

Als ik ook in de tuin en de garage internet zou willen hebben zou ik wèl aanvullende maatregelen moeten nemen, maar dat boeit me niet.

Ik werk grotendeels bekabeld en alléén die devices die niet bekabeld kunnen werken, werken draadloos via Wifi AC/AX.

 


@JanD je hebt gelijk maar daarom zeg ik ook bijna onmogelijk. Ik woon "in the middle of nowhere " en heb ook prima wifi overal. Maar de meeste modems staan ergens verdekt opgesteld in een meterkast en dan wordt het al moeilijk.  Ik ga graag de uitdaging aan met topicstarter.Â