Skip to main content

Ongeveer 3 weken geleden ben ik “ongepland” overgegaan naar de nieuwe Box 12 firmware.  Mijn netwerk bestond uit een Box 12 met daaraan bedraad een SuperWifi 1 en op zolder een bedrade SuperWifi 2. De superwifi 1 had ik net buiten de meterkast opgehangen om zo op de 1e verdieping beter bereik te behalen.  Anderzijds was de Superwifi 2 op zolder vanuit sommige hoeken van de 1e verdieping dan weer een beter alternatief. Maar eenmaal verbonden met een van beide zou ik verwachten dat een wifi client redelijk aan die verbinding blijft hangen zolang deze “goed” is. 

Nu de box 12 over is op de nieuwe firmware kan de SuperWifi 1 niet in mesh meedoen dus heb ik deze afgekoppeld en de wifi op de Box 12 zelf aangezet. Echter zie ik dat wifi devices (vnl. de Iphones) soms aan de lopende band overschakelen tussen het SuperWifi 2 punt op zolder en de Box 12 in de meterkast.

Mijn vermoeden is dat dit probleem opgelost kan worden als de Superwifi 1 weer in mesh mee kan doen (laat nog wel een poost op zich wachten) of als ik de Superwifi 1 vervang door een Superwifi 2. 

Kan KPN mij als tegemoetkoming voor deze situatie een SuperWifi 2 sturen ter compensatie van de achteruitgang in netwerkbereik als gevolg van deze ongeplande firmware upgrade?

Dit is al vaker voorgekomen. SW1 werkt (nog) niet samen met deze software. KPN lost dit op door een SW2 te sturen die dit wel kan.


Dit is al vaker voorgekomen. SW1 werkt (nog) niet samen met deze software. KPN lost dit op door een SW2 te sturen die dit wel kan.

Weet je toevallig ook of KPN die actie oppakt obv een topic? Of moet ik even bellen?