Skip to main content

Ik gebruik de Experiabox V10, en heb daarbij 3 Experia WIFI punten in gebruik.

Op de webpagina van Experia WIFI zie ik welke apparaten er verbonden zijn met welk Experia wifi punt.

 

Daar valt me op dat de apparaatnaam niet altijd klopt. Een verbonden telefoon wordt genoemd als “POCOPHONEF1-POCOPHON”, terwijl het een Iphone is (MAC adres gecontroleerd, deze komt overeen met het adres van de Iphone). De betreffende Pocophone was eerder wel verbonden maar is al dagen niet meer verbonden op het wifi netwerk.

 

Hoe kan dit?

Goedemorgen @gvr_ en welkom hier op ons forum :)

De Experia Box v10 onthoudt verbindingen die in het verleden zijn gemaakt en dat is de reden dat je dit apparaat nog ziet staan! Kort en krachtig maar hopelijk heb ik je vraag hiermee beantwoord. 


Dag Jan, 

Dat kan ik begrijpen, echter wordt het apparaat weergegeven als apparaat welke op dat moment verbonden is. Ik zou wel verwachten dat de combinatie van apparaat naam en Mac adres dan wordt bijgewerkt, en dat is niet het geval. 


Dat lijkt te komen door miscommunicatie tussen de apparaten waarbij er soms wat zaken blijven hangen. Zolang het mac adres klopt, is het verder in orde want dat is het 'basisniveau' aan namen/nummeringen waarop de apparaten met elkaar communiceren.