Skip to main content

Al twee weken bezig om te proberen de super wifi versterkers te installeren. Al 6 of 7 verschillende mensen bij kpn aan de telefoon gehad. Het lukt niet!!!

alles geprobeerd. 
wordt er gezegd dat mijn betondek mogelijk te dik is, ofdat ik alles maar terug moet brengen naar de kpn winkel. 
het moet toch gewoon werken?

niks plug and Play!

een monteur? Die komt niet! 

Maar wat/waar gaat er dan mis?? J


Bekabeld met het modem verbinden, wachten, half uur totdat deze groen is, wanneer hij van het modem afgehaald wordt en naar de 1e verdieping gaat wordt hij rood.

geprobeerd dichter bij het modem aan de stroom dat gaat goed. Weer naar boven en op een bepaald moment krijg ik een bericht dat ik een fantastisch punt heb gevonden en na 5 minuten weer rood! 


Waarschijnlijk is dan toch de afstand te groot.  Je moet bedenken dat het bereik van de 5ghz band zonder belemmeringen een meter of 8 is. De 2.4ghz iets meer. Als het modem in de meterkast staat en het signaal door een deur en/of plafond moet dan houdt het dus al snel op. 


Afstand meterkast tot slaapkamer is 6

meter. Waarom maakt kpn reclame voor een ondeugdelijk product wat niet doet wat ze zeggen? 


Hoe bedoel je ondeugdelijk? Het zijn de eigenschappen van wifi waar we het over hebben. Uitgaande van een standaard woning met het modem in de meterkast dan zet je het eerste wifipunt op de eerste overloop en de tweede op de tweede overloop. De meterkast is natuurlijk wel de slechtste plek voor het modem. 


Dank u voor de info