Skip to main content

Ik heb een Experia box V10 en 3 Experia Wifi punten die allen bedraad zijn aangesloten. Ons huis heeft 3 verdiepingen en op elke verdieping een Experia WiFi. Alles functioneerde prima tot voor kort. Op 2 verdiepingen zakt de snelheid helemaal weg naar ca 1 Mbps. Als ik de WiFi punten herstart gaat het even goed en lijkt alles hersteld. Dat blijkt dus niet zo te zijn want al snel weer terug naar de lage snelheid. Alles geprobeerd qua herstarten en resetten. Niets helpt. Ik denk dat er 2 WiFi Experia's defect zijn maar dat lijkt ook wel raar. Helpdesk gebeld, Modem is gereset (settings kwijt ondanks dat ik dit van te voren aan de service medewerker heb aangegeven, grrrrr. kreeg alleen een 'sorry’ terug….). Toen kwam hij met de mededeling dat ik switches in mijn huis heb. Ja, duhuh, al jaren en alles werkte altijd prima. Ik moest toen alle switches afkoppelen van hem maar heb aangegeven dat ik dat wel iets te makkelijk vond: Het ligt dan aan uw eigen apparatuur…. Ik heb glasvezel en ook de glasvezel opnieuw gestart. Bedraad werkt alles prima, en de Experia wifi in de meter kast doet het ook prima.

Ik zou wel naar nieuwe superwifi willen en een nieuw modem willen ontvangen zodat ik alles weer up to date heb maar bovenstaand probleem houd me bezig en ik vind dat KPN me wel tegemoet kan komen met een net aanbod.

 

Staat de wifi in de V10 wèl uit @Diesel103 , dat is een voorwaarde voor het goed werken van de wifi punten van KPN?


Ja uiteraard….


Ik heb ook de v10 met drie bekabelde experia wifi's. Werkt prima gelukkig. Eerlijk gezegd denk ik ook dat er iets in jouw netwerk is wat problemen geeft. Immers met het modem is niets mis want de bekabelde verbinding werkt goed zeg je. Kan je iets meer vertellen over het netwerk na het modem?


Hmmm. Alles heeft letterlijk jaren prima gewerkt en er is niets gewijzigd lokaal. 
Ik weet wel dat er regelmatig updates zijn aan KPN (software). Denk eerder dat er experia wifi hardware issues zijn en/of software clashes. Zie ook rare zaken in de system logs van de experia wifi’s


De v10 heeft recent een update gehad ter voorbereiding voor de nieuwe software maar die geeft geen probleem. De experia wifi's hebben al een tijd geen update gehad en wachten ook op de nieuwe software.  Heb je tv ontvangers of een omvormer van zonnepanelen op het netwerk zitten?


Ja beiden maar ook al jaren


Heb je bij de aanschaf van de switch op Imgp snooping gelet?


Nee. Maar ik blijf het herhalen: jaren gaat het goed en niets veranderd in het netwerk bij mij


Dat zien we vaker maar dan ineens gaat het fout. Om de datastreams netjes te laten lopen en opstoppingen in het data verkeer te voorkomen is een switch met igmp snooping een vereiste als er een tv ontvanger op het netwerk zit. Ik neem aan dat je de link die ik gaf heb gelezen. Het is anders als de tv ontvangers direct op het modem zijn aangesloten. Overigens vraagt een omvormer van SMA, als je die hebt, ook speciale instellingen. 


Hoi @Diesel103, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt.
Issues als deze kunnen helaas soms wat uit het niets komen. We denken graag even mee natuurlijk. Heb je iets van een typenummer van je switches?

Het gratis vervangen van je superwifi punten of experiabox kan ik je niet mee helpen.
Als je liever hebt dat de klantenservice even meekijkt en je lijn uitleest kun je daarover het beste met ons bellen op 0800-0402

Ik heb hier ook nog een handig artikel over!

 


Wat mij betreft sluiten we deze, met een nieuwe box 12 en super wifi punten is alles weer prima. 
 

 


Reageer