Skip to main content

Beste mensen,

Onze wifi verbinding is niet al te best.  Dus ik heb de Wifi manager tool op de website van de KPN gedaan. Daaruit komt het advies om de experiabox te vervangen door versie 12 en twee superWifi punten aan te schaffen.
Klinkt als een goede oplossing. Maar nu is het punt dat onze huidige wifi versterker, (zo'n rechthoekige witte met afgeronde hoeken) die op de bovenverdieping hangt 4 ethernet-aansluitmogelijkheden heeft die we alle 4 in gebruik hebben voor bekabeld aangesloten apparaten.  De Superwifi schoteltjes hebben maar 1 ethernetpunt dus dat is niet genoeg voor ons.

Wat is nu de beste oplossing? 
De oude wifiversterker laten hangen en deze gebruiken naast het nieuwe superwifi punt?
Of de oude wegdoen en vervangen door een splitter?

Dat laatste zou ik doen. De versterker die u nu heeft is verouderd. Deze switch raad ik u aan. Of deze Beide zijn ook geschikt voor de tv ontvangers van kpn.


Duidelijk antwoord.
Dank je wel!


Toch nog een vraagje.
Als ik de kleine splitter koop, dan kan ik daar 4 apparaten mee aansluiten.  Dus de 4 die we nu hebben passen daar op.  Maar dan kan dus niet meer het super wifi schoteltje bekabeld worden aangesloten.

Nu begrijp ik dat de superwifi in principe geen kabel nodig heeft, maar is het wel beter/stabieler om hem via ethernetkabel aan te sluiten?  Want in dat geval heb ik dus de grote splitter nodig.

Ik kan eventueel ook de superwifi in het 4e poort doen en dan het vierde apparaat weer in de ethernetpoort van het wifischoteltje aansluiten.  Of geeft dat mogelijk verlies van kwaliteit?


Ik voelde die vraag al aankomen.  Koop aub die grote want de super wifi niet bekabelen is nogal dramatisch soms. Je kunt ook een ander merk nemen met 5 poorten als die er zijn maar die switch moet Igmp snooping ondersteunen en dat doen ze lang niet allemaal. Die laatste optie die je schrijft kan ook prima.


Hallo @Joep1965 en @Wobbit die eerste genoemde switch is een 5-poorts switch en de andere een 8-poorts.


@JanD je hebt gelijk ja. Eén poort voor de aanvoer en één voor de super wifi blijven er nog 3 over.


@JanD je hebt gelijk ja. Eén poort voor de aanvoer en één voor de super wifi blijven er nog 3 over.

Hallo @Joep1965 En op de superwifi, de zwarte, heb je dus ook nog een poort over, dus 4 poorten totaal beschikbaar.

CC: @Wobbit 


Nou @Wobbit ik denk dat je er wel uitkomt.  Roep maar als je hulp nodig hebt.


Gaat helemaal goed komen!
Nogmaals veel dank!