Skip to main content

Pff, hier wordt het met de dag slechter. ‘Superwifi’ pods vallen om de haverklap uit. Dan weer een periode groen, dan weer geel, dan weer rood, dan weer groen. Ik heb drie van die zgn ‘Superpods’ die mesh-verbinding zouden moeten hebben met de Box12 als basisstation, met blijkbaar de nieuwste sw-release. Het is echt drama. Helaas is er op geen enkele manier contact te krijgen met iets dat lijkt op klantenservice. Chats vallen uit, of worden klokslag 20:00u afgebroken, hoe klantonvriendelijk kan je zijn.

Service-scripts online lopen dood. Ik ben een half jaar geleden overgestapt van Ziggo naar KPN vanwege de glasvezel, leek mij stabieler dan kabel, maar had dat beter niet kunnen doen heb ik het gevoel. Je kan het m.i. niet maken om steeds maar buggy software te releasen.

 

Beste Gert Jan. 
mij heb precies hetzelfde. Na een aanpassing op mijn glasvezel (moest nu nog sneller gaan!!!) maar het is een drama. Verbindingen vallen om de haverklap weg. Ik kom ook van ziggo en heb nu 1Gb glasvezel. Kpn box 12 en 2 wifipunten. 1 wifipunt zelfs bekabeld in de kamer. Maar om de haverklap vallen de verbindingen weg. Enige wat KPN zegt, we hebben het gemeten maar zien niks.  Probleem bevind zich bij u.. ga toch denken om misschien terug te gaan naar Ziggo. Die bieden nu ook glasvezel aan.  

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @Pascal Van Loon . Welkom op het forum.

Erg spijtig dat je deze ervaring hebt. Is er ondertussen al wat verbeterd? Heb je wifi manager recent nog doorlopen? 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm


De WiFi manager, tja als de monteur er is werkt alles goed natuurlijk, net als dat je met tandpijn naar de tandarts gaat, dan is het over. Monteur heeft zelfs mijn superwifi punt verplaatst, nog geen 20 minuten binnen geweest, alles deed het goed… wel €60,- prima want het werkt weer…. Aaah na 10 dagen weer ellende en kon toen geen aanspraak maken om de kosten terug te halen.  Superwifi punten springen constant op oranje e/o rood.  Stekker eruit en na een tijdje weer groen, dat gaat zo een paar keer per dag…  ooh wat verlang ik toch stiekem weer naar de tijd bij Ziggo dat het wel goed werkte. Had zo’n vertrouwen in jullie diensten maar wat ik zo op het forum lees

ben ik niet de enigste en valt het mij heel erg tegen. 
 

zie ook de bijgevoegde foto.  1GB glasvezel. Megasnel!!!!  Daarbij nog een foto dat de app heel vaak de Superwifi punten niet eens kan vinden. 
 

 


Ergens gaat er dus iets fout dat is duidelijk.  Belangrijk is te weten welke snelheid meet je met een bekabelde pc of laptop? Om goed te kunnen meten ontkoppel je alles van het modem en met je met de app van Ookla op he pc of laptop.  Ben benieuwd..


Is voidnet de naam die je zelf aan je wifinetwerk gegeven hebt?


Pff, hier wordt het met de dag slechter. ‘Superwifi’ pods vallen om de haverklap uit. Dan weer een periode groen, dan weer geel, dan weer rood, dan weer groen. Ik heb drie van die zgn ‘Superpods’ die mesh-verbinding zouden moeten hebben met de Box12 als basisstation, met blijkbaar de nieuwste sw-release. Het is echt drama. Helaas is er op geen enkele manier contact te krijgen met iets dat lijkt op klantenservice. Chats vallen uit, of worden klokslag 20:00u afgebroken, hoe klantonvriendelijk kan je zijn.

Service-scripts online lopen dood. Ik ben een half jaar geleden overgestapt van Ziggo naar KPN vanwege de glasvezel, leek mij stabieler dan kabel, maar had dat beter niet kunnen doen heb ik het gevoel. Je kan het m.i. niet maken om steeds maar buggy software te releasen.

 

Beste Gert Jan. 
mij heb precies hetzelfde. Na een aanpassing op mijn glasvezel (moest nu nog sneller gaan!!!) maar het is een drama. Verbindingen vallen om de haverklap weg. Ik kom ook van ziggo en heb nu 1Gb glasvezel. Kpn box 12 en 2 wifipunten. 1 wifipunt zelfs bekabeld in de kamer. Maar om de haverklap vallen de verbindingen weg. Enige wat KPN zegt, we hebben het gemeten maar zien niks.  Probleem bevind zich bij u.. ga toch denken om misschien terug te gaan naar Ziggo. Die bieden nu ook glasvezel aan.  

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Met dat zelfde zit ik ook. Kom ook van Ziggo. Dat was niet alles maar KPN wordt zo langzamerhand wel heel vervelend.


Met dat zelfde zit ik ook. Kom ook van Ziggo. Dat was niet alles maar KPN wordt zo langzamerhand wel heel vervelend.


@Donker8471 Wifi is wifi en het maakt geen z*k uit van welke provider. Als het signaal het modem uitvliegt is heeft niemand er meer grip op. Wat is er aan de hand???


Indertijd vroeg @Joep1965 al eens om een bedrade meting te doen zodat eerst vastgesteld kan worden of de glasvezelverbinding in orde is. Als daar de afgenomen snelheid wordt gehaald dan is de volgende stap om uit te zoeken waarom draadloos zo traag is.


Die vraag stelde ik aan de originele topicstarter @Roy74 


Ja, ik zag het, omdat het een afgesplitst topic is maar wel relevant omdat er wordt aangegeven hetzelfde probleem te hebben. Vond je opmerking daarom nog steeds nut hebben. Als de verbinding al slecht is bij binnenkomst dan zullen de draadloze snelheden ook droevig zijn. Kortom, de probleemstelling mag iets scherper.