Skip to main content

Hallo,

Op de begane grond hebben we een V10a modem.
Op de eerste verdieping staat een experia wifi punt (zwart vierkant kastje).
Hiermee hebben we verbinding op de 1ste etage en op de zolder, maar dit is eigenlijk minimaal.

Ik overweeg om een super wifi punt aan te schaffen. 
Waar plaats ik deze dan om voldoende bereik op zolder te hebben; daar waar het experia wifi kastje ook staat, op de 1ste etage? 

Er even vanuit gaande dat hij op het stopcontact moet:
Op zolder heb ik stopcontacten op schuine balken. Je kan daar niks op zetten. 
Is het een probleem als een super wifi op een degelijke stekkerdoos wordt aangesloten? 

Ja de eerste SuperWiFi kunt u dan op de plek van de Experia WiFi zetten. Ook gewoon bekabeld aangesloten. 

Voor op zolder: de SuperWiFi kan ook hangen aan een schroef of spijker. Dus misschien is dat een optie.


Hallo @Roel84 je kunt van de bestaande netwerkstructuur gebruik maken door 1 extra wifi-punt aan te schaffen voor de zolder en deze bekabeld aan te sluiten op de LAN-poort van de Experia wifi op de 1e etage, die heeft namelijk 2 LAN-poorten.

Waar de wifipunt de stroom vandaan haalt maakt niet uit.

Je bent denk ik in de war met de powerlines, die moeten inderdaad in een vrij stopcontact waar niks anders bij mag.

 


Hallo @Roel84 je kunt van de bestaande netwerkstructuur gebruik maken door 1 extra wifi-punt aan te schaffen voor de zolder en deze bekabeld aan te sluiten op de LAN-poort van de Experia wifi op de 1e etage, die heeft namelijk 2 LAN-poorten.

Waar de wifipunt de stroom vandaan haalt maakt niet uit.

Je bent denk ik in de war met de powerlines, die moeten inderdaad in een vrij stopcontact waar niks anders bij mag.

 



Dus boven in het kastje een wifi punt en boven op zolder een wifi punt?
Het hoeft niet vanuit het modem @JanD 

Sorry ben echte pc noob.

PS: excuus voor de late reactie :)