Skip to main content

Ik heb 2 PC's aangesloten op een Super Wifi accespoint via een kabel. Het blijkt dat het verbinden van de PC met het netwerk vaak lang duurt Soms wel 2…..3 minuten.  Soms moet ik zelfs de netwerk kaart resetten (uit/aan zetten) om verbinding te krijgen. 

Als ik met de super wifi accespoint verbind met Wifi (b.v. mijn laptop), dan kan heb ik binnen enkele seconden verbinding.  Wat doe ik niet goed?

Dit is een bekend punt. U doet niets verkeerd. Hier is niets aan te doen. De SuperWiFi heeft volgens mij gewoon tijd nodig om uit te vogelen of het apparaat wat bekabeld aangesloten is niet de Experiabox/KPN Box is.


Dit is een bekend punt. U doet niets verkeerd. Hier is niets aan te doen. De SuperWiFi heeft volgens mij gewoon tijd nodig om uit te vogelen of het apparaat wat bekabeld aangesloten is niet de Experiabox/KPN Box is.

Ja klopt. Als er 2 pc,s zijn aangesloten op de superwifi dan gaat bij elke herstart van de pc de ethernetverbinding op en neer. De superwifi ziet dit als een netwerkverandering en gaat op dat moment opnieuw uitvogelen hoe het netwerk in elkaar steekt. Een truc om te proberen is om een kleine ethernetswitch tussen de pc,s en de superwifi ethernet te plaatsen. Als de pc,s dan herstarten dan ziet de superwifi de ethernet niet veranderen en zal het proces veel rapper verlopen.


Nick83 & Bruistablet,

Dank voor de replies.  Ik ga de truc met de ethernetswitch proberen (heb ik nog liggen)

mvg,

Dirrukkie