Skip to main content

Op de pagina https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363412/2-kpn-superwifi-puntenstartpakket/ vind ik een prijs van € 69,90 voor 2 superwifi punten. Als ik als klant inlog en de wifi manager gebruik en daar aangeef dat ik wifi op zolder wil verbeteren, dan krijg ik een aanbieding van € 99 voor 2 superwifi punten. Dat is € 30 duurder! Is dat voor straf dat je al klant bent of is het een poging om je kwijt te raken als klant? Dat gaat op deze manier dan vast wel lukken!!

De WiFi op de link die plaatst zijn de SuperWiFi's 1.0, die zijn wit. De SuperWiFi's bij de WiFi Manager zijn de SuperWiFi's 2.0, die zijn zwart. Die zijn nieuwer, hebben 2 utp poorten en ondersteunen WiFi 6. Ziet u dat zelf niet? Dat het verschillende modellen zijn?


Hoi @Roy Glashorster, welkom op ons forum!
Het gaat zoals Nick hierboven noemt over twee verschillende modellen! 
Allebei prima apparaten maar je kunt natuurlijk zelf het beste kiezen welke het beste bij jou past.
De witte (oorspronkelijke) Superwifi punten zijn nu in de aanbieding omdat we ze vervangen voor de Superwifi 2 punten.

 


Ik heb thuis 2 superwifipunten zwart.

Vandaag in mijn thuiskantoor slechte verbinding met beeldvergaderen (al vaker).Wifimanager bevestigt dit en geeft aangaat er een monteur moet komen.

Eigenlijk wil ik gewoon twee punten bij bestellen maar dat kost bijna 200,- euro, terwijl dit eerder 90 euro was.

De helpdesk geeft aan dat deze goedkoper zijn als de monteur komt. Heb dus even gekeken; de monteur laten komen kost 80 euro waarna de punten alsnog 90 euro kosten. Dat is een besparing van niets maar ik moet er wel een dag voor vrij plannen.

Laat mij die dingen toch gewoon tegen gereduceerd tarief kunnen bestellen; dat scheelt iedereen weer tijd en frustratie….


Tenzij u in een kasteel woont zijn 2 SuperWiFi's voor een enigzins standaard woning ruim voldoende.  Heeft u ze bekabeld aangesloten aan het modem?


Als de SuperWiFi's die u nu heeft draadloos verbonden zijn, leg dan eerst een kabels en sluit ze bekabeld aan. En leg dan ook gelijk een kabel naar uw werkplek. 

4 draadloze SuperWiFi's is mijns inziens volkomen zinloos. En loopt heel vaak uit op een teleurstelling. 


De twee superwifi’s zijn bekabeld aangesloten.

de WiFi manager geeft aan dat er op de bovenste verdieping een matig signaal is.

Dat lijkt mij voldoende om te concluderen dat er op de bovenste verdieping iets bij moet, daar hoeft geen monteur voor te komen; het is immers door hun eigen systeem geconcludeerd dat het beter zou kunnen.


Welk modem heeft u?

U heeft geen kabel naar uw werkplek liggen?


Ik heb een nieuwe KPN box 12, en ligt idd geen kabel naar de werkplek.

maar waar het mij ook om gaat; het rare beleid van KPN mbt de prijzen van de superwifi.


Ik heb een nieuwe KPN box 12 …

 

Die zend dan dus ook WiFi uit. En u heeft 2 SuperWiFi's. Maakt 3 WiFi punten totaal. Hoeveel verdiepingen heeft u? 


De KPN box staat in de meterkast, 1 superwifi in de woonkamer, de andere op de eerste verdieping.

Het matige signaal is op de zolderverdieping.