Skip to main content

Ik heb een vraag. Hoe kan ik in kontakt komen met een levend persoon die mijn (eenvoudige?) vraag kan beantwoorden?  Er is een probleempje met mijn wifi/modem.

Hallo @helpdesk even lanfgs de lokale KPN winkel gaan of gratis bellen mewt 0800 0402.

Of hier op het forum.

Wat is je vraag/opmerking?

 


Dank voor het antwoord.

Mijn KPN-modem heeft 5 groene lampjes. Ik heb super-WIFI en volgens de gebruiksaanwijzing zou één lampje uit moeten zijn. Maar het WiFilampje op het modem knippert/paar seconden onafgebroken aan.

Bovendien is de WiFi snelheid niet geweldig. (vergeleken met sommige andere plaatsen waar ik als gast van WiFi gebruik maak). Volgens mij heb ik alles geprobeerd. Behalve bellen maar dank zij de nieuwe informatie ga ik dat nu doen.


Welk modem heeft u?


Ik heb een kpn-box (Experia-box?)

En de super-WiFi zijn 2 witte schotels.


Het zijn allemaal experia boxen, wat staat er op het modem? 


Sagecom, verder geen type-aanduiding o.i.d.

 

Pieter


Sagecom, verder geen type-aanduiding o.i.d.

 

Pieter

Dus de zwarte KPN Box12 @helpdesk 

Als je KPN wifipunten aansluit op de modem blijft de wifi op de modem ook gewoon actief.

Bij de Experiabox V10 behoort het wifilampje uit te gaan, omdat dat modem niet kan samenwerken met de KPN wifipunten, misschien ben je daarmee in de war.

 


Wat is het probleem nu exact?

Dat het wifi led lampje blijft knipperen op de modem is normaal dat betekent dat er data verzonden en ontvangen wordt.

En wat betreft wifi Snelheid en signaal kwaliteit dat hangt af van de afstand en obstakels tussen de modem en de Wifi punten hoe korter de afstand van de Wifi punten naar elkaar toe en naar de modem en hoe minder obstakels hoe meer dit bijdraagt tot een goede verbinding tussen de wifi punten en de modem. 


Sagecom, verder geen type-aanduiding o.i.d.

 

Pieter

Dus de zwarte KPN Box12 @helpdesk 

Als je KPN wifipunten aansluit op de modem blijft de wifi op de modem ook gewoon actief.

Bij de Experiabox V10 behoort het wifilampje uit te gaan, omdat dat modem niet kan samenwerken met de KPN wifipunten, misschien ben je daarmee in de war.

 

Bij mij na het aansluiten van de Wifi punten op de Experiabox V10 was het wifilampje uitgegaan, bij de buren bleef na het aansluiten van de Wifi punten op de zwarte KPN Box12 het wifilampje aan. Bij mijn andere buurman met een Experiabox V10 zonder Wifi punten bleef het wifilampje aan.


Hoi @helpdesk, met een box 12 en SuperWifi doet de Box 12 mee in het netwerk. Het is ook een wifipunt. Dus SuperWifi en modem niet te dicht bij elkaar zetten. Verder geef je aan al veel gedaan te hebben om de wifi te verbeteren. Heb je ook de wifi tips doorlopen?


Admin wachtwoord pakt niet bij inloggen modem experia 12