Skip to main content

Geachte Forumleden,

Sinds afgelopen donderdag heb ik netwerk problemen met mijn SuperWifi punten.

Kpn melde mij via sms dat ik netwerk problemen zou hebben en om dit weer werkend te krijgen zou ik alle punten 10 seconden van de spanning moeten halen en er weer op zetten om het probleem op te lossen.

Bij thuis komst klopte dat er geen verbinding was op de SuperWifi punten en deze afzonderlijk van elkaar een andere kleur lampje toonde. SuperWifi punt 1 (bekabeld aan het modem) gaf constant rood weer, terwijl punt 2 snel groen knipperde.

Na 10 seconden van de spanning te zijn geweest was er nog steeds geen positief resultaat en de WSP knop bood ook geen resultaat.

Dit weekeind alles los gekoppeld, alles naar fabrieksinstellingen gezet om een frisse installatie te doen, alles (modem (V12 Box), punt 1 en 2) geüpdatet met de nieuwste firmware. Punt 1 zit nog bekabeld aan het modem (V12 Box) en heeft een constant groen lampje, maar punt 2 krijg ik niet gekoppeld aan punt 1 zelf niet met de WSP. Lampje van punt 2 blijft snel groen knipperen en is ook niet in het netwerk te vinden op de "KPN thuis app".

Wat gaat hier nu mis? Wie kan mij hiermee helpen?

Helaas komt dit de laatste tijd vaker voor. En opvallend vaak is er ook een DVS aanwezig. Haal dan alle dvs adapters eens minimaal 1 minuut uit het stopcontact. 

Het probleem is verder nog in onderzoek..


Helaas komt dit de laatste tijd vaker voor. En opvallend vaak is er ook een DVS aanwezig. Haal dan alle dvs adapters eens minimaal 1 minuut uit het stopcontact. 

Het probleem is verder nog in onderzoek..

Daar ben ik nu ook achter gekomen. Met de DVS even uit de WCD bouwt de verbinding op en blijft zelf als ik de DVS weer terug plaats in de WCD.

Maar toch bedankt voor de goed tip. Ik zal dit zeker noteren in mijn bevindingen.