Skip to main content

Ik heb een eengezinswoning met 3 verdiepingen. Tot nu toe had ik op iedere verdieping een wifi experia versterker staan maar de laatste tijd had ik veel problemen met o.a. afspelen Sonos apparatuur op de begane grond en de 1e verdieping.

Ik heb nu alle wifi experia versterkers verwijderd, en op mijn V10 weer wifi geactiveerd  en de problemen met Sonos lijken weg te zijn.

Kan ik nu 1 superwifi punt bedraad op de 1e verdieping plaatsen, op een V10 modem (geen A) om zodoende ook goede wifi op de 1e verdieping te hebben (en eventueel ook redelijk/goed signaal op de 2 verdieping)?

Ik verwacht dat ik deze dan zelf moet aanschaffen omdat ik ooit van KPN “2 experia wifi punten heb gekregen” maar toch niet goed werken.

Mvg,

Peter

Ik verwacht niet dat het iets uitmaakt of je nou een experia wifi of een superwifi gebruikt.  Ik zou in de eerste instantie de Sonos appartuur laten draaien op de 2.4ghz band van het extra wifi netwerk wat je kunt vinden in de experia wifi's.  Mocht het dan nog niet werken kan je om te beginnen eens rond kijken op het forum naar Sonos want daar zien we wel vaker problemen mee. Maar misschien is er een Sonosfan die je kan helpen. 


Hallo @peter.brit ,

 

Kan ik nu 1 superwifi punt bedraad op de 1e verdieping plaatsen, op een V10 modem (geen A) om zodoende ook goede wifi op de 1e verdieping te hebben (en eventueel ook redelijk/goed signaal op de 2 verdieping)?

Ik verwacht dat ik deze dan zelf moet aanschaffen omdat ik ooit van KPN “2 experia wifi punten heb gekregen” maar toch niet goed werken.

Mvg,

Peter

Superwifi werkt vaak beter dan jouw oude experia-wifi-versterkers.

Gebruik dan voor de aanvraag van SuperWifi de WiFimanager, dan ontvang je de Superwifi met een korting: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen-b.htm#/


Superwifi werkt vaak beter dan jouw oude experia-wifi-versterkers.

Waarom werken die vaak beter?

Persoonlijk ben ik van mening dat de werking van de "super"WiFi's heimelijk overdreven wordt en dat het feitelijke "voordeel" enkel en alleen is dat deze draadloos aangesloten kunnen worden.

Ik verwacht geen verbetering met "super"WiFi's.

Hoeveel Sonos apparaten zijn met een netwerkkabel aangesloten en hoeveel via wifi?


Hallo @peter.brit ,

 

Kan ik nu 1 superwifi punt bedraad op de 1e verdieping plaatsen, op een V10 modem (geen A) om zodoende ook goede wifi op de 1e verdieping te hebben (en eventueel ook redelijk/goed signaal op de 2 verdieping)?

Ik verwacht dat ik deze dan zelf moet aanschaffen omdat ik ooit van KPN “2 experia wifi punten heb gekregen” maar toch niet goed werken.

Mvg,

Peter

Superwifi werkt vaak beter dan jouw oude experia-wifi-versterkers.

Gebruik dan voor de aanvraag van SuperWifi de WiFimanager, dan ontvang je de Superwifi met een korting: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen-b.htm#/

Aangezien ik destijds al 2 experia wifi van KPN heb gekregen, de 3e heb ik er zelf bij gekocht, verwacht ik niet dat ik een Superwifi met korting krijg. Dat maakt ook niet uit, er staan er genoeg op marktplaats.


Superwifi werkt vaak beter dan jouw oude experia-wifi-versterkers.

Waarom werken die vaak beter?

Persoonlijk ben ik van mening dat de werking van de "super"WiFi's heimelijk overdreven wordt en dat het feitelijke "voordeel" enkel en alleen is dat deze draadloos aangesloten kunnen worden.

Ik verwacht geen verbetering met "super"WiFi's.

Hoeveel Sonos apparaten zijn met een netwerkkabel aangesloten en hoeveel via wifi?

Niets bekabeld want dat is geen optie, alles gaat via wifi. Maar wifi op laptop en mobiel is ook niet geweldig.


Nog even verder gezocht en ik zie dus dat een enkele Superwifi op de 1e verdieping ook niet gaat werken want de V10 zet dus wifi uit.

Dan moet ik op zoek naar een V12 waarbij wifi gewoon aan blijft?


Ik denk niet dat die Experia WiFi's het probleem zijn.

Zijn die Experia WiFi's rechtstreeks op de V10 aangesloten of zit daar een switch tussen en als daar een switch tussen zit, van welk merk en type is die dan?

Weet je ook zeker dat die Sonos apparatuur niet ook zelf een eigen onderling netwerk opzet want als dat het geval is, dan is er waarschijnlijk een eenvoudige verklaring voor het probleem.


Ik denk niet dat die Experia WiFi's het probleem zijn.

Zijn die Experia WiFi's rechtstreeks op de V10 aangesloten of zit daar een switch tussen en als daar een switch tussen zit, van welk merk en type is die dan?

Weet je ook zeker dat die Sonos apparatuur niet ook zelf een eigen onderling netwerk opzet want als dat het geval is, dan is er waarschijnlijk een eenvoudige verklaring voor het probleem.

De experia wifi op de begane grond zat op het modem, de experia wifi op de 1e verdieping en de zolderverdieping zaten op een switch van Netgear, de GS105E.

 

De Sonos-app zegt bij Netwerk SonosNet-kanaal - kanaal 11 maar dit is grijs.

Bij Netwerken beheren staat mijn KPN wifi netwerk.


Kan jij op die switch de "Loop Detection" eens aanzetten en kijken of het probleem daarmee verholpen is?

 


Kan jij op die switch de "Loop Detection" eens aanzetten en kijken of het probleem daarmee verholpen is?

 

Het was even zoeken maar gevonden en aangepast. Wat doet dit?

 

Alleen moet ik nu wel alle wifi versterkers opnieuw aansluiten want ik had ze allemaal er tussen uit gehaald. Moeten alle wifi versterkers op het modem worden aangesloten of kan ik er een paar op de switch aansluiten?


peter.brit schreef:

Wat doet dit?

Mijn vermoeden is dat er broadcaststorms veroorzaakt worden door die Sonos apparatuur en die instelling (Loop Detection) zorgt ervoor dat deze onderbroken wordt.


Kan jij op die switch de "Loop Detection" eens aanzetten en kijken of het probleem daarmee verholpen is?

 

Dat was helaas geen succes. De sonos radio bleef opnieuw opstarten dus de switch teruggezet naar Disable.

Dan toch maar op iedere verdieping weer de experia wifi's teruggeplaatst. Alleen blijft de wifi op mijn V10 actief en dat zou volgens mij door de V10 uitgezet worden.

Hoe kan ik zien of de experia wifi's dezelfde naam als het modem hebben gekregen en geen eigen wifi netwerk heeft gecreëerd? 


peter.brit schreef:

Dat was helaas geen succes. De sonos radio bleef opnieuw opstarten dus de switch teruggezet naar Disable

Die instelling zou absoluut geen invloed mogen hebben op het wel of niet kunnen opstarten van een Sonos radio.