Skip to main content

Hoi!

ik heb het zelfde probleem! Ik heb beide WiFi punten ook al gereset. Helaas zonder resultaat. Daarnaast zie ik op het modem dat de wireless knop niet aan staat. Als ik de knop dan 5 seconden ingedrukt hou verschijnt er wel een groen lichtje bij wireless maar deze verdwijnt heel snel. Ik heb wel WiFi maar kan op onze smart tv in de slaapkamer dus geen gebruik maken van Netflix/Videoland enz.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

@CarlijnvZ Hoi en welkom op ons forum Carlijn! Om je goed te kunnen helpen hebben we een eigen topic van jouw reactie gemaakt. 

Kan je preciezer vertellen wat je precies ervaart? Welke Experia Box heb je? En welke wifi versterkers heb je, de zwarte Experia Wifi of andere? Hoe zijn ze aangesloten op het modem? Je kunt intussen ook onze Wifi Manager doorlopen. Deze handige servicetool controleert jouw wifi verbinding en helpt je om het optimaal in te stellen.


Hoi!

 

Ik heb de Experia Box V10 en we hebben sinds kort glasvezel. Vanaf dat moment zijn de problemen eigenlijk ontstaan.

We hebben de zwarte WiFi versterkers die met kabels aan het modem verbonden zijn.

De WiFi manager heb ik al vaker gebruikt en die geeft aan dat de verbinding goed is, wat ook klopt want mijn telefoon is er gewoon mee verbonden.

op mijn smart tv geeft hij aan dat de tv geen verbinding krijgt met de WiFi en het modem. 


Staat erheen Experia WiFi in de buurt van de tv? Dat WiFi op de Experiabox uit staat, dat klopt. Dat hoort zo als je versterkers gebruikt.


Yes die staat in de buurt van de tv!


Staat die heel dicht bij de tv? Kunt u de tv dan niet bekabeld aansluiten op de 2de poort van de Experia WiFi? Of zit daar de tv ontvanger al op aangesloten? Heeft u überhaupt wel een tv ontvanger op de slaapkamer? 


Nee niet heel dichtbij. Net in een onhandige hoek waardoor ik daar de kabel niet naar door kan trekken om hem rechtstreeks op de versterker aan te sluiten.

heb een tv ontvanger in de slaapkamer! Voorheen nooit problemen gehad. Glasvezel is in februari aangesloten en een week of 3 later deze problemen. Het heeft dus wel gewoon gewerkt.


Hoe is de tv ontvanger dan aangesloten? Want die heeft geen WiFi. Kan alleen bekabeld. 

En Netflix/Videoland werken ook op de tv ontvanger toch?


Kunt u op de Experiabox inloggen? 

http://192.168.2.254

Eerste keer zonder wachtwoord. Misschien heeft u eerder ingelogd? 

 


@CarlijnvZ Hmm, ik vraag me af of het aan de wifi ligt, aangezien je mobiele telefoon wel verbinding krijgt. Heb je de vragen van @Nick83 nog gezien? Je tv via een bekabelde verbinding aansluiten zou ideaal zijn. Als dat niet lukt, kan je er ook voor kiezen om je tv eens te resetten en opnieuw met wifi te verbinden. De fabrikant (of handleiding) van je tv kan je daarmee helpen mocht dat nodig zijn.


Het lag inderdaad aan de tv! Na een volledige reset werkt alles weer. Dank voor het meedenken👍


@CarlijnvZ Super, ik ben blij dat het opgelost is 🙂 Dankjewel voor het delen! Mogelijk zijn andere lezers hier op ons forum er ook mee geholpen. Je weet ons te vinden als we met je mee kunnen denken.