Skip to main content

Ik heb sinds kort 2 superwifi punten verbinden met de modem. Werkt over het algemeen prachtig en internet snelheid is goed.

Ik merk alleen dat bekabeld internet van een superwifi punt naar een PC of TV regelmatig (minstens 1x per dag) stopt met werken. WiFi blijft wel op goede snelheid werken.

De problemen met bekabeld internet blijven bestaan tot ik via de KPNThuis app de superwifi punten heb herstart. Erg vervelend natuurlijk als je in een online vergadering of spelletje bezig bent.

Is dit een bekend probleem, en is er een oplossing voor?

Hallo @RolstoelOpa , als je de LAN-kabel eens in de andere ingang van het wifipunt steekt, gaat het dan beter?

Als een andere LAN-kabel geprobeerd?

Zijn de wifipunten bekabeld of draadloos verbonden met het modem?

 


Nee, de verschillende poorten op de wifi punten maken niet uit, zowel de HUE bridge als mijn PC zijn het internet kwijt. Het ligt ook niet aan de kabels, als ik direct met de modem verbind via de kabels is er geen probleem.

 

De wifi punten zijn via wifi verbonden met de modem, eentje staat beneden (vlakbij de modem) en de andere boven (een verdieping recht boven de modem). Allebei hebben op exact dezelfde momenten problemen tot ik ze herstart, en de wifi blijft onverminderd goed.


Hallo @RolstoelOpa ,

Ik leen even een reactie van @GeSp : 

Wat doen de lampjes op de Box 12 als je geen verbinding hebt?
Heb je glasvezel, zo ja heb je dat modem ook al eens 2 minuten van de stroom gehad?
Daarna ook de Box 12 2 minuten van de stroom halen en weer aansluiten.

Heeft die Box 12 al de laatste firmware (versie die eindigt op 528)?
Je kan dat zien als je inlogt op het modem.
Zie ook dit topic: https://forum.kpn.com/modems-123/kpn-box-12-update-mesh-sgej100000516-sgej10000528-552046

Indien hij nog oudere firmware heeft dan een reset uitvoeren volgens de procedure die in die link beschreven staat, hij haalt dan automatisch de nieuwe firmware op.

Met de firmware versie die eindigt op 516 zijn er problemen, indien die er nu op staat zou dat de problemen die je hebt kunnen verklaren.

bron: 

 


Noordzee dank voor je antwoord.

Ik heb in de app gekeken en gezien dat Box 12 de juiste firmware heeft eindigend op 528.

Het WiFi lampje op Box 12 wisselt af tussen 1 minuut niet knipperen en twee minuten wel knipperen.

Ik heb de glasvezelmodem en Box 12 allebei van de stroom gehad zoals je suggereerde. 

Lampje op mijn superwifi punt is groen en knippert niet, ik ga nu terwijl ik schrijf kijken of ik TV heb .. 

Ik heb televisie via het KPN kastje (die internet krijgt via kabel van het WiFi punt) maar ik kan geen Disney+ app op mijn TV openen omdat daar het bekabelde internet (van hetzelfde superwifi punt) het níef doet. Dat is saillant.

 


OK @RolstoelOpa duidelijk,

Kun je niet internet op jouw TV gebruiken via Wifi?

Ik heb verder ook geen oplossing, misschien heeft @GeSp nog een aanvullende tip?  


@Noordzee 

Jawel dat kan wel, dat heb ik nu ook gedaan.

Het is op mijn kantoor alleen vervelend, als ik voor werk ingewikkelde data analyse moet doen of probeer te gamen op mijn game-pc dan is het bekabeld internet wel echt een voordeel qua snelheid.

Ze doen het wel een dagdeel als ik ze gereset heb, dus daar moet het dan maar even mee, maar het liefste heb ik er gewoon geen omkijken naar. Het is ook gewoon vervelend dat de HUE Bridge (die alleen met kabel kan) regelmatig geen verbinding heeft en mijn lampen niet reageren :) 


Hallo @RolstoelOpa 

 

Het enige wat ik op dit moment kan bedenken is dat die Hue Bridge bij meer gebruikers wel eens verbindings problemen geven.

Als je die Hue Bridge overdag niet nodig hebt voor de lampen zou je hem eens kunnen afkoppelen om te kijken of de verbinding naar je PC daarna wel in stand blijft.


Hoi @RolstoelOpa, welkom op ons forum! Heb je het nog eens kunnen testen met de Hue bridge ontkoppeld? Gebruik je verder ook nog netwerkapparatuur zoals switches of lichtnetadapters?


Hallo @Thomasdank voor je bericht. Ja ik heb het geprobeerd zonder de HUE bridge, dat werkte helaas niet.

De situatie is nog steeds hetzelfde; alles wat ik bekabeld via het SuperWifiPunt heb verbonden moet ik dagelijks de kabel eruit halen en er terug in doen, of het SuperWifiPunt via de app restarten om bekabeld internet te hebben.

Bij de televisie werd ik daar zo moe van dat ik het nu met WiFi (300 Mbps) verbonden heb. Bij mijn (werk)pc heb ik dusdanig veel baat bij het snellere (1000mbps) bekabelde netwerk dat ik het daar voor lief neemt om regelmatig het SuperWifiPunt te herstarten of even de kabel los te halen.

Helaas nog altijd geen oplossing dus


Bijna 3 weken verder sinds ik ben overgestapt naar KPN en nog steeds elke dag moet ik mijn SuperWifiPunten herstarten om bekabeld internet vanuit het SuperWifiPunt. Soms zelfs meerdere keren per dag, zowel boven als benenden.

 

Nu begint het toch wel irritant te worden..


De HUE bridge heeft u aan een SuperWiFi hangen? Waarom heeft u die niet gewoon rechstreeks aan de KPN Box gekoppeld? 

U heeft de zwarte SuperWiFi’s? Gebruikt u beide poorten om apparaten op aan te sluiten? Ik lees volgens mij vaker dat dit problemen geeft. U zult denk ik toch eens na moeten denken over een bekabeld netwerk in huis.


Sorry voor mijn late reactie @RolstoelOpa, vanuit KPN heb ik hier niet direct een oplossing voor. Had je de reactie van @Nick83 hierboven nog gezien? 


@RolstoelOpa ervaar je dit probleem nog steeds?


@Thomas 

Excuses voor de late update.

Inmiddels de HUE bridge direct aangesloten op het modem, op de bovenverdieping is het SuperWifiPunt dus via kabel aangesloten aan mijn desktop PC. Ook met maar één kabel erin valt de verbinding steeds weg. Met de WiFi zelf geen enkel probleem, ik heb nu maar een WiFi adapter gekocht voor mijn PC en zit liever daarop dan op een kabel die dagelijks een paar keer uitvalt tot ik hem eruit haal en terug inplug.

Ook bij de TV ontvanger, die beneden op een SuperWifiPunt aangesloten zit, gebeurt dit regelmatig, helaas heeft die ontvanger geen WiFi ontvangst dus we zullen bij geen bekabeld internet dus het SuperWifiPunt moeten herstarten of de kabel er een minuutje uit trekken.

Erg frustrerend maar het is niet onoverkomelijk. Ik hoop dat er tzt een stabielere oplossing komt 


Hoi @RolstoelOpa, ik had je antwoord gemarkeerd als de oplossing maar begrijp dat dat wat overhaast was.

Ik was in de veronderstelling dat het opgelost was met je PC door deze via Wifi te verbinden.
Je TV ontvanger via Superwifi is altijd even een lastige. We adviseren echt deze zo veel mogelijk bekabeld aan te sluiten. Wifi is niet echt geschikt voor live TV.