Skip to main content

Ik heb de wifi versterkers 2 jaar geleden aangeschaft bij kpn om mijn WiFi bereik uit te breiden. Echter door het aansluiten van de versterkers kon ik geen contact meer krijgen via ShinePhone met mijn omvormer van de zonnepanelen.

Los koppelen van de wifi versterkers kostte het probleem op.

De omvormer is verbonden via het modem en mij is verteld dat de Wifi versterkers de modem functie overnemen. Toen ik hier achter kwam kon ik de versterkers ook niet meer retourneren.

De medewerker van Kpn die ik hierover gesproken heb, raadde mij aan de versterkers nog te bewaren omdat Kpn bezig zou zijn met het ontwikkelen van nieuwe versterkers en er wellicht een update beschikbaar zou komen voor mijn apparaten, die dit probleem kan verhelpen.

Mijn vraag is dus: is er nu inderdaad een update beschikbaar? 

Ik heb de wifi versterkers 2 jaar geleden aangeschaft bij kpn om mijn WiFi bereik uit te breiden. Echter door het aansluiten van de versterkers kon ik geen contact meer krijgen via ShinePhone met mijn omvormer van de zonnepanelen.

Los koppelen van de wifi versterkers kostte het probleem op.

De omvormer is verbonden via het modem en mij is verteld dat de Wifi versterkers de modem functie overnemen. Toen ik hier achter kwam kon ik de versterkers ook niet meer retourneren.

De medewerker van Kpn die ik hierover gesproken heb, raadde mij aan de versterkers nog te bewaren omdat Kpn bezig zou zijn met het ontwikkelen van nieuwe versterkers en er wellicht een update beschikbaar zou komen voor mijn apparaten, die dit probleem kan verhelpen.

Mijn vraag is dus: is er nu inderdaad een update beschikbaar? 

Welke model gaat het om? De witte vierkante generatie. De zwarte vierkante Experis wifi . De witte ronde superwifi generatie of zwarte ronde superwifi 2 generatie. De laatst 3 genoemden krijgen allemaal nog nieuwe software van een nieuwere generatie met eenzelfde bedienings interface.


Het gaat om deze modellen!


Deze hebben tegenwoordig een "Extra WiFi"-functie. Hiermee kan een apart 2,4 Ghz netwerk aangemaakt worden. Hierop zou de omvormer het moeten doen.

U heeft waarschijnlijk een Experiabox v10 zonder a? 


Inderdaad de Experia box v10 zonder "A"


In deze combinatie hoort het Wifi van je V10 uitgeschakeld te zijn als je de superwifi punten gebruikt, het extra netwerk zal wel een eind kunnen helpen inderdaad. Ik heb daar nog wel een paar handige topics over!
 

 


Het is mij nog niet duidelijk of er al een update beschikbaar is voor mijn wifi versterkers, waardoor de wifi functie van de omvormer niet overgenomen wordt. En als dit er wel.is, hoe kom ik er dan aan?


Het is mij nog niet duidelijk of er al een update beschikbaar is voor mijn wifi versterkers, waardoor de wifi functie van de omvormer niet overgenomen wordt. En als dit er wel.is, hoe kom ik er dan aan?

Updates worden automatisch geïnstalleerd. En ook uw versterkers zullen deze update inmiddels hebben.

Om te beginnen: kunt u inloggen op de Experiabox via http://192.168.2.254? Als u dat nog nooit gedaan heeft, probeer het dan eerst eens zonder wachtwoord. 


Ik heb de wifi versterkers al een jaar niet meer gebruikt vanwege het probleem met de omvormer.

Als ik de updates wil installeren, moet ik ze dan weer aansluiten op het modem? 


Ik heb de wifi versterkers al een jaar niet meer gebruikt vanwege het probleem met de omvormer.

Als ik de updates wil installeren, moet ik ze dan weer aansluiten op het modem? 

ja, je kunt ze het beste even bekabeld aansluiten, ze installeren de update verder automatisch